Skäms @ Aftonbladet

Trots massiva kampanjer från Aftonbladets sida om miljöförstöringen och hur vi ska kunna minska utsläppen och nedskräpningen så väljer Aftonbladet att i, (nästan), samma veva släppa en gratistidning. Alla vet ju vad det innebär. Mer nedskräpning och mer utsläpp. Ja, att producera tidningar leder till utsläpp. Motsägelsefullt? Ja! Dubbelmoral? Ja!

Så till nästa sak, som även det är motsägelsefullt, och nästan ännu vidrigare. Surfade in på Aftonbladet, (jag utför alltid mitt surfande i en viss ordning efter att jag satt på datorn typ, Aftonbladet är alltid webbsida #3 som jag besöker i ordningen), så får jag se en artikel om övergivna hundar som folk ombeds höra av sig om ifall de vill ta hand om någon av dessa hundar. Det har gjorts liknande artiklar tidigare och tusentals har tydligen hört av sig. Vacker och god tanke, absolut!
Men nu till det som får mig att vilja kräkas. Aftonbladet försöker nu att tjäna pengar på detta övergivna-hunds-förmedlande. Endast om du har KÖPT tjänsten "PLUS" så kan du läsa denna artikel, lika så en artikel om vad man bör tänka på innan man skaffar sig en sånndär adoptivhund. Hur kan man vara såhär äcklig och försöka tjäna pengar på en något som tusentals underbara hundars LIV faktiskt hänger på? Ja, tar ingen hand om de så avlivas de efter ett tag. Den hårda sanningen. Och eftersom Aftonbladet "plusat" artiklarna är det ju helt klart ett mindre antal folk som kommer ha möjlighet att läsa.

Såhär ser artikeln ut:

Adoptivhundar

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild