Tillbaks

Jag måste skärpa till mig när det gäller bloggandet. Värt att ens ha en när man aldrig skriver, så nu gör jag ett nytt försök.

Idag så kom alltså den nya budgeten från den nya och mycket, ehrm, lyckade regeringen. En sänkning av EL- och koldioxidskatten var bara skitsnack uppenbarligen, då den skall komma att fortsätta höjas. Moderaterna håller dock fast vid sitt "Det skall löna sig att arbeta". Tur det - för höginkomsttagarna, eftersom det bara är de som kommer att tjäna på det. Halverad förmögenhetsskatt och annat godis. Grattis! För medel- och låginkomsttagare däremot blir läget värre, de kommer att få betala mer till A-kassan, och förlorar de jobbet så får de en grovt sänkt A-kassa. Way to go.

Det värsta är dock nedläggningen av djurskyddsmyndigheten. Varför? Jo regenringen vill spara pengar på detta, och istället ge mer till försvaret osv. Ta från de som behöver pengarna mest, försämra villkoren för djuren. Ge pengarna till militären i det härliga neutrala sverige som aldrig någonsin kommer hamna i krig, är ju bara....ett fruktansvärt bra sätt att använda pengarna.



http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,2040255&_dad=portal&_schema=PORTAL 
- För djurens skull, skriv på!



 Utöver funderingar kring den nya budgeten har dagen bestått av en kvälls-date med min kära Emil. Alltid lika underbart att träffa honom för att snacka lite skit, vädra lite åsikter med mera. Mer sådant tack.

Även ett såkallat "female-möte" har hunnits med. Slutspurten med DH-planerandet är igång, och jag hoppas allt detta blir riktigt bra nu. Det var väl det som hunnits med...



Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild