Mkt upprörd

Uppe med tuppen, slänger sig på telefon. Ringer Infoteket och frågar om det är bäst att boka tid om man har mycket på hjärtat och skulle behöva träffa en studievägledare. "Neeejdå, det är bara att komma in utan tidsbokning, inga problem!"

Glad i hågen slänger jag mig i bilen och kör in till stan. Kliver in på Infoteket och tar en nummerbricka. 15 minuters väntan...det kan jag ta. En studievägledare frågar efter nummer 14, (som jag hade på min nummerlapp), sträcker fram tassen och vi presenterar oss för varandra. Kliver in på hennes rum samtidigt som hon frågar vad hon kan hjälpa mig med. Jag svarar att det är en hel del jag vill ha hjälp med och hon ursäktar sig då genast med att hon har dåligt med tid då hon är en enda studievägledarn där för dagen. WTF?

Nåja jag ger det ett försök, men tamefan allt jag frågar om har hon noll svar på. Kan inget, vet inget. Ja det var ju jävligt värt att åka dit. Sug.

Nu äter jag skitstarka nudlar i ren protest. Hoppas jag dör.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild