Fortsättning...

Fortsätter på söndagens blogginlägg:


Förutom cArn och f0rest så var flertalet andra e-sports-profiler rätt redigt på lyset även de. Neo var som vanligt askalas, och även Zelena som snackade om att hon hellre skulle vilja vara lesbisk än hetero eftersom alla killar är så dumma i huvudet.

När klockan var runt 2 så stängde arrangörerna igen VIP-baren och samtriga blev utkörda genom att vakterna pressade ut alla genom att köra upp avspärrningsstaket i baken på oss. Vi föstes alltså ut som boskap - trevlig känsla. ;)

Väl ute kom VIP-arna på den geniala idén att fortsätta festandet på en klubb inne i stan, Velvet. AurorA bjöd med mig och tyckte absolut att jag skulle hänga på, men då klockan var mycket och det var en bra bit till hotellet avböjde jag och satte istället in en räddningsauktion för Glaive, som för natten var hemlös. Eller rättare sagt, varken hade numret till taxi eller visste vad stället han bodde på hette. Det visste inte heller hans Team Sweden-kamrat Liil DC, och det var nog så att liil även sket i att ens ta reda på det då han istället åkte med 4Kings-spelarna till deras skabbiga NGL-hotell vid kärnkraftverket.


Glaives andra lagkamrat, Knoff, hade lyckats få ragg under kvällen. En halvskabbig liten tysk brud som spelar WC3, och han bestämde sig för att skita i ENC-finalen som väntade nästa dag och istället låta den för kvällen halvhårt festande inhopparen Glaive spela i hans ställe. Glaive var mindre glad över detta, och uttryckte cs. ett 50-tal gånger under kvällen att "Knoff är en jävla skit som struntar i finalen bara för att han får klämma på tuttar." (Nästa dag på IRC lät det ungefär likadant när jag i #wc.ge avslöjade varför knoff inte spelade... Zivvi t.ex. uttryckte det såhär vackert: "alltså han skiter i finalen för fnask!" Och var fruktansvärt upprörd. Övriga kommentarer handlade om huruvida Knoff gjorde detta för att bli av med oskulden eller ej.)


Hur som helst så vandrades det sedan mot tåget som från Leipzig avgick 02:20, och alltså var framme vid oss på mässan runt 15 min senare. Kom just i tid och var otroligt lättad över detta, mindre lättad var jag dock 15 minuter senare då jag i min halvdvala lyckades gå av vid Halles flygplats istället för vid Halles tågstation. Härifrån fick jag hoppa in i en skitsur Marc's taxi. Resterande händelser under denna taxiresa väljer jag att hålla tyst om, då Marc inte är jättestolt över vad som hände. HAHAHA! ;)


Somnade ganska omgåande framme på hotellet vid kl 04.


Söndag:


Efter det fem bästa timmarna av sömn i hela mitt liv ringde givetvis den helvetiska väckarklockan på min mobil, något som jag givetvis lyckades stänga av i sömnen för att sedan vakna 15 minuter innan det var dags att gå. Vrålande av stress tog jag en überdusch och rushade sedan ner till Marc för att banka på hans dörr och tala om att det var dags att gå. En Mark i bara kalsonger öppnade dörren 10 min innan tågets avgång, han hade tydligen somnat på golvet. :P Jag sa hur som helst åt honom att skynda sig på och ta nästa tog en halvtimme senare, sen stack jag därifrån lite småsur och hookade upp med Filip.


Efter att ha tagit sig fram de 500 metrarna som man var tvungen att gå inne på mässan för att komma fram till ESL, det tog 30 jävla minuter pga att 37 miljoner människor absolut skall trängas på den där förbannade ytan, vänder jag mig och nästan skiter på mig av förvåning då jag ser Marc's nuna bakom mig. Han hade alltså lyckats komma med samma tåg som vi på något märkligt vis, shiet!

Framme på plats täcktes LB-finalen (Danmark-Tyskland), samt finalen (Polen-Tyskland), och sedan var det klart. Då och då under tiden kom bsl förbi och frågade om han fick låna lite bilder av oss för att publicera på gotfrag.com. Rara som vi är sa vi ja till detta. En stund senare kommer bsl tillbaka och ger mig en öl som tack för bilderna, då jag på skoj när han frågade om han kunde få dem krävde ersättning. Rart av bsl, men lite otur att en öl var det sista jag ville se den dagen. :P (Bilderna på WC3-spelare som vi gav gosugamers.net var dock ersättningsfria! Jävlar vad snälla vi är alltså.)


Efter finalen packade vi ihop våra grejer relativt snabbt, efter att jag stolt burit omkring på LUqs guldmedalj runt halsen i en kvart, och makade oss hemmåt då ESL hade förbannat brottom med att stänga ner sitt område.Väl framme i Halle blev det Pizza-slices till kvällsmat, efter vilken jag däckade i sängen samtidigt som jag redigerade lite bilder. Vaknade en timme senare fortfarande med datormusen i handen... sägel väl endel om hur trött jag var. Resten av kvällen vara bara underbart slapp och skön, med härligt dubbad tysk TV osv.

Måndag:


Klockan ringde 11:00, och hade jag kunnat skjuta mig själv hade jag utan tvekan gjort det. Men jag hade inget annat val än att gå upp, försöka få ner allt för mycket saker i en alldeles förliten väska. (En väska som egentligen är jävligt stor, men hey, jag är brud.), och sedan checka ut. Filip hade redan lämnat tyskland tidigare på dagen, så jag och Marc begav oss till tågstationen och drog även denna dag pizza-slices. Mums!


Hoppade på tåget, och efter en massa jävla väntande på Halles flygplats gick äntligen vår flight till Frankfurt. Efter en timme i Frankfurt, med 1L inköpt vodka, 1 L citronlikör samt en ny parfym, med det mycket passande namnet "game", skildes vi åt och tog en varsin flight.

Nu när jag skriver detta sitter jag på flygplanet mot Arlanda och kommer att spendera natten i Sthlm pga. att inga tåg hem finns såhär dags. Hade varit skönt att komma hem, men en natt i Sthlm kan jag leva med. Hoppas det finns gratis Wifi bara.



Ursäkta alla stavfel som smugit sig in i bloggen under de senaste inläggen, men att stava rätt på denna dyng-lilla mini-laptop är galet svårt. (+ att jag i allmänhet suger på att stava när jag sitter vid en dator av någon jäkla anledning.)

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild