Nyårslöften and shit

Inspirerad av Putte tänker även jag gå ut med mina nyårslöften publikt för att därmed ha större chans att lyckas. Till skillnad från min käre vän tänker jag hålla mig till mer realistiska ting, som i slutändan kanske ändå inte ter sig så realistiska med tanke på att de skall utföras utav mig, den med antagligen minst självdiciplin i hela världen.

Innan 2008 är över skall jag:
  • Vara 10 kilo lättare. (Ska ned till min gamla idealvikt på 60, vilket fördelat på mina 171 centimetrar skulle innebära ett BMI på ~20,5. Antar att jag får göra mig av med både körkort, bil och dator)
  • Kunna åka snowboard - bra. (Om Snowboardtränaren J håller sitt löfte till mig bör det inte bli några större problem)
  • Flytta hemmifrån. (Okej här fuskar jag lite, jag flyttar ju den 1:a feb)
  • Ha ett jobb. (Utöver Fragbite som alltså är ideellt)
  • Göra comeback på tävlingsbanorna med Junior. (Bli inte skraj nu Ebba, vi ska tat lugnt! ;>)

Löfte nummer ett är prio nummer ett, resterande är egentligen utan inbördes ordning. Varför vill jag då ned 10 kilo? Tänker inte gnälla på att jag är fet, eller något sådant, jag trivdes helt enkelt bara mycket bättre med mig själv @ 60. I samband med sjukdom, nytaget körkort vilket givetvis innebar mycket mindre promenerande än innan, ännu mer spenderad tid framför datorn, samt en vid tillfället lövtunn pojkvän som kunde äta allt möjligt utan att gå upp ett gram gick det käpprätt åt skogen. Självdiciplin är och har alltid varit något främmande för mig, men jag ska jobba på det. ;)

Sammanfattning av mitt 2007 är påbörjad (i en textfil på en annan dator) och publiceras därmed en annan gång.
Ciao!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Emil

Eyy vart ska damen flytta?

2008-01-02 @ 02:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild