Vansinnesfärd

Well, det kanske är att ta i lite, men jäklarns alltså! Skulle in o hämta mammsen på jobbet för ca 2,5 h sedan, toksnöade + va hur mycket nysnö som helst på vägen, lyckades bara ta mig en fjärdedel av vägen in till stan innan jag får årets sladd. Har alltid gått bra innan då jag fått sladd, (utom en gång med Marie i bilen på en skabbväg i någon skog för 3 år sedan, men då blev vi räddade av en snödriva), alltid lyckats återfå kontrollen relativt snabbt.


Nåja, denna gången var inte huvvet med riktigt och jag bromsar i ren reflex, vem gört inte liksom? Det är som att veta att någon ska slå till en på käften men man står kvar o bara ler. Nehe du, man försöker undvika käftsmällen/bromsar! Snurrade 3 varv, över på andra sidan vägen och ner i diket. Lyckades undvika en fet stolpe med 30 cm, det var najs. Kunde inte komma loss, för djupt dike. Självklart så krashade min mobiltelefon igår, så jag tog inte med den idag, great! Som tur var stannade ett rart bosniskt par och körde mig hem. \o/


Ringde börgningsbilen när jag kom hem, tog 10 minuter innan de va på plats och fiskade upp bilen ur det djupa jäkla diket. 1,5 jävla lök kostar självrisken, jag hoppas verkligen min försäkring täcker bärgning, annars blir det ännu dyrare.


Så vad lär vi oss av detta gott folk? Jo, kör inte ner i ett dike, det blir dyrt.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild