Resa 'n' shit

Om ni skulle upptäcka att det fattas en massa "L" i min text beror det på att l-tangenten börjat strejka och jag inte orkar korrläsa. :(




Dag 1, fettråkiga resan

Med äckligt få timmar sovna under de senaste två dygnen sitter jag nu här, med 1,5 h kvar till Seatte och håller på att dö av ren utmattning och trisdess.

Med en väckarklocka som ringde kl 06 i morse, samt en packning jag totalt skitit i att packa kvällen innan blev morgonen smått hektisk. Speciellt så jag insett att jag under den ynka timmen jag hade på mig, (tack Tomas*), hade suttit o käkat risgrynsgröt under 40 minuter av denna. Anyway, I made it, trots whine från farsan och lite kvarglömda saker hemma.

Tågresan upp till Sthlm sög. Varför? Läs nedan. Väl framme i vår vackra Hufvudstad mötte jag HT och Fajri, och vi styrde sedan kosan vidare mot Arlanda Express. Vi åkte. Vi ankom - till Arlanda - där vi fick sitta och vänta i 3h. Thx again Tomas!


Vi boardar planet och inser att vi, Jag, Fajri och HT, är de enda personerna på hela jäkla flyget som inte har någon såndär liten "tv" inmonterad i sätet framför. Vi trodde att detta var något sorts straff vi tilldelats, men icke, straffet skulle komma att bli något helt annat. Vi lyckades lokalisera våra små TV-monitorer tillslut som på ett mycket fiffigt men förbannat osmidigt sätt var inbakade under våra säten och fickvridas och bendas i alla möjliga vinklar innan de blev brukbara. Straffet blev istället den plats jag tilldelats, JAG OCH ENDAST JAG. Precis alla i hela flygplanet har lyckats trampa på mig, köra på mig och mer eller mindre frivilligt slå på mig. Stolen är med andra ord placerad helt åt hevlete. Bra jobbat SAS.


--


(Forts. Skrivet 3/10 kl.20:30)

Efter att ha landat i Amerika väntade passkontrollen i vilken man får lämna in sin gröna lapp med massa snuskiga saker på som skall fylas i på flyget, (ni vet den där "om du deltig i andra världskrigret och stred på tyskarnas sida, vänligen kontakta mamerikanska ambassaden innan du reser hemifrån"), bli fotografread och fingerprintad. Ett kort förhör brukar även äga rum. Jag hamnade hos en gullig liten man med asiatisk påbrå som var allt annat än fientlig och misstänksam. Thumbs up! Att ta sig igenom nästa tull, med sitt uthämtade bagage var dock inte en lika trevig upplevelse då aset man skulle snacka med där var, tbh, en riktig jävla surfitta. Han lackade på att vi hjäptes åt att bära varandras väskor, så han skickade in oss för genomsökning av våra väskor bara för att jävlas. Hoppas han dör.


Väl igenom tulljäklarna anläde vi til hotellet med taxi, ett hotells vars sängar är totalt unsderbara. Två enkelsängar i varje rum, jag delar mitt med Oscar btw, och dessa enkelsängar är 140-160 cm breda / styck. Jag somnade ganska omgående, (kl 19), medan grabbarna gav sig ut på jakt efter mat. Hur detta gick har jag inte en aning om då jag sov som en stick när dem kom tillbaka igen, men jag hörde rykten om att det blev micro-pizza til slut.


* Av någon mystisk anlednig bokade Tomas in mig på ett tåg till Sthlm som avgick vid 07 i morse och skulle vara framme på arlanda 9:50. Detta är inte det mystiska i sig, utan snarare att fet fanns tre(3) stycken tåg som avgick efter detta 07-tåg, varav det senaste av dessa avgick 8:30, men ändå skulle varit framme tidigare än snigeltåget Tomas satt mig på. Ville han vara lite extra elak mot mig för han vet att jag är sjukt morgontrött? Eller handlar det bara om att han är långt ifrån lika skillad som jag på att boka biljetter? Only God knows. Faktum är att dessa senare avgångar dessutom var billigare och var x2000-tåg. Tilläggas bör kanske även att det förbannade tåghelvetet givetvis gick sönder på vägen upp till Sthlm och vi fick stå tilla en bra stund mitt ute i ödemarken och glo på ett skitspännande grustag av något slag.


--


Dag 2, den totalt meningslösa dagen som slutade meningsfullt

Vaknade 08, fortfarande mycket aptrött, men man får väl offra sig för laget?! Tog ett bad, jaaaa dem har barkar här! :D Eftder badandet väntade frukost, en enorm sådan. Ska nog ta och fota den imorgon, så ni förstår. Utbudet är inte speciellt stort egentigen, men det är....ehm...speciellt ändå. Efter frullen åkte vi med taxi till WCG-arenan på Qwest Field, eftersom grabbarna var så sjukt fast beslutna om att vi minsann skulle hämta våra presspass och sitta där o jogga hela dagen. Jag protesterade högljutt, men jag åkte ändå.


Väl framme möts vi av en rar dam o dörren. Vi får skriva på båra namn på ett par visitor-pass, som vi sedan får klistra på oss. Arenan är väldigt tom och inte ens uppbyggs till hälften. "Inte en chans att öppningscermonin är idag" tänker vi, och mycket riktigt, den är imorgon, torsdag. Presspassen fick vi inte heller hämta ut förrän imorgon, så resan till arenan var ganska meningslös. Vi beslöt oss för att lämna av alla våra cover-prylar på hotellet igen, för att istället ge oss ut på mad shopping.


Framme i shoppingkvarteren efter att ha tagit någon form av spårvagn/spårbuss/sjukt-mysko-fordon var det dags att rocka oss. En kort stund gick jag med de övriga 3 fb-arna, innan jag bestämde mig för att ge mig ut på egna äventyr. Ett äventur som resuterade i en massa köpta grejer. Min pappa kommer antagligen döda mig när han får se hur mkt grejer jag kommer hem med. Efter många timmars traskande i downtown fick jag ett sms av Elin som var på ingång tillsammans med Alana, och efter många om och men hittade vi även varandra.


Efter kramande och letande efter någonstans att äta fann vi tillslut en lämpig parkeringplats att arbeta oss vidare ifrån. Vi hamnade till sut på en thailänsk restaurang där vi åt mycket god mat. Jag vet inte vad jag käkade riktigt tbh, men gurksallad fick jag till iaf. :) Mycket skitsnack och även lite öl senare skulle tjejerna på något sponsormöte, så jag tog mig tillbaka till hotellet och här sitter jag nu och tittar på Family Guy på TV och chattar med Morten som varit uppe alldeles för lämnge. (Kl är strax 06 i sverige) Blir nog sova för mig med snart, upp tidigt imorgon...


Bilder kommer, men uppkopplingen på hotellet är så kass att jag får vänta tills vi kommer till arenan igen för att få upp dem!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Morten

aaaaaaaaaaaaaw :D . klokken ble nermere 10 för jeg sovna btw , fastna totalt :p

2007-10-04 @ 15:14:43
Postat av: nafiz

nice blogg :) lite annorlunda aspekter än vad man får läsa på FB :P have fun på wcg

2007-10-04 @ 23:34:50
Postat av: Q

Haha, flygresor is teh shit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild