Tjugofyra

Stockholmarna påstår att 08-08-08 var deras dag. Jag skulle vlija hävda något annat.

Fylla årandet började med att ~ 10:00 vakna, kolla på klockan på mobilen och inse att det fanns tjugotalet olästa meddelanden - samtliga grattis-SMS. Söt start på dagen imo, att inse att man trots allt har några kompisar dvs.  ( :D )

Efter vaknandet  vare bara att sätta igång att hetsstäda. Lägenheten såg värre ut än Roskilde efter 1,5 veckors campande besökare och luktade ungefär lika gott. (Hade ju glömt att kasta ägghelvetet som stod på diskbänken.) Hetsstäda är inte min grej, jag vet aldrig vart jag ska börja. :(

Efter några timmars städande bestämde vi (Jag n' M) oss för att ta en paus, åka ut till Lindö för att äta hos päronen samt begrava lilla mysskruttet Torres. Mamma hade skrivit ihop en jättefin liten text på en lapp som vi la ned i lådan Torres låg i, jag klappade har skitiga men ack så vackra päls en sista gång, sedan satte vi ned honom i jorden under en krusbärsbuske. Det var inte lätt att hålla tillbaka tårarna. Vilken födelsedag, huh?!

En sväng förbi systemet och Willys och det var back to home. Mötte Arre och Yllet utanför dörren till farstun och utanför lägenhetsdörren stog ett jättepaket med färgglatt papper och ett lite mindre i guld. (Klad^Lancia) Det stora pakeket var skittungt och klirrade misstänksamt, men jag bestämde mig för att vänta med öppnandet till senare på kvällen när resterande gäster anlänt. Det blev att hetsduscha för att sedan halvnaken få sin lägenhet stormad av 10-15 sjungande människor. Dessa underbara människor som jag har min arga tvillingsjäl Yllet att tacka för. <3 Paketen öppnades sedan och den snidade träkuken från det lilla guldpaketet blev snabbt festens mittpunkt och fortsatte så tills kalasets slut. Den gick från gylf till gylf och från mun till mun. Underbart! Tack för en, som vanligt, underbart rolig kväll med er, folket! (Bilder cumming! Ni får hålla till godo med denna, stulen från Minnas bilddagbok eftersom hon aldrig förmår sig att skicka över dom! :> )



Lördagen var lite lugnare. Vaknade först vid 12, bestämde mig för att skita i att vara vaken och gick och la mig igen. Vaknade 15. Sen bar det av ut till Mamma & Pappa för tacos och tårta. Yami! Rysk banantårta går inte av för hackor! Mor och far passade på att briljera med sin alzheimers gällande stackars Arre och försökte gottgöra honom genom att supa ner honom, men jag satte stopp för det hela innan det ens börjat. Mätta och glada, i en blät bil vars fönster av misstag varit nere när det rövregnade, for vi sedan hem för att ladda om.

Efter en stunds avslappnande nörderi hemma ringde min gode vän wow-nörden, (han som smaskar dase på bilden), och tyckte vi skulle komma över. Pojkarna hade spelat fyllefotboll sedan 10 på dagen och supit sedan dess. Med tanke på att dom gick hem från mig nångång mellan 02-04 på natten var dom inte allt för pigga, men höll god min och fortsatte kröka. Under de fyra timmarna som spenderades hos Luke hann vi bland annat uppleva hur jag räddade livet på Luke, ätande av brustablett vars skum sedan sköljdes ner med ren vodka, samt två pojkar som slogs om mina salladsrester som om de inte fått krubb på allt för många år. Gulligt.

Idag är jag bara lat, så ni vet. Lat och 24! Tack alla rara människor för alla grattismeddelanden, och tack alla underbara vänner för att ni är så jävla störda. Kärlek!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Sabina

Gratz!

Postat av: Ela

omg du har fyllt år och jag har helt missat det :| FÖRLÅT!!!





grattis grattis grattis

2008-08-11 @ 15:01:36
Postat av: Ebba

grattis i efterskott! (:

2008-08-11 @ 23:39:17
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Nat0

Hahaah vilken bild :P Sukt bra! Grattis btw ;) Ännu ett steg närmare krisåren... ujuj

2008-08-15 @ 19:25:31
URL: http://nat0.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild