Söndag, att vara eller icke vara ledig



Den här lappen mötte mig mig när jag kom till jobbet igår. Eller ja, efter en visit inne på chefens kontor, som även fungerar som minikök åt oss på labb fann jag den, och sprang genast ut med den till -madde, vår labbansvarige, och frågade wattefakk det handlade om. Madde svarade:

- Ja, alltså jag ringde upp ****** tidigare idag för att fråga hur länge jag hade kontrakt på det här jobbet eftersom jag ska på arbetsintervju imorgon, och det var då hon berättade att vi skulle jobba nu i helgen. Det var alltså inte hon som ringde mig och berättade att hon satt oss på att jobba fast vi var lovade ledighet eftersom vi gått natt i veckan. Men, har hon inte ringt till er?!


Nej, chefen har inte ringt oss, utan bland alla andra papper på sitt kontor lämnat den där lappen. Både jag och övriga på skiftet blev förbannade över att vi blivit satta på det här extrapasset, dels för att vi kommer jobba morgon 8 dagar i sträck, och inte ha en ledig dag på över två veckor, och dessutom fått veta med så pass kort varsel. Jag som dessutom hade planer för just denna helg sedan månader tillbaka...

Hur som helst så lämnade jag en lapp på chefens kontor där det stod att jag önskade ledigt från detta skift eftersom vi tidigare blivit informerade om att vi ska vara lediga och att jag hade planer. Jag förväntade mig givetvis ett svar idag när jag kom tillbaka till jobbet eftersom hon varit här under dagen men icke. Eftersom jag dessutom jobbar natt, och hon dag, så kan jag inte ringa heller. Allt jag fick veta om min söndag fick jag veta genom Emma som sa att det enda chefen nämnt om det hela var att hon muttrat "Jaha, Alexandra kan tydligen inte jobba söndag".

Tack för infon.

"You are basically making a deal with the devil, cause you have to give up your life", som Kelly Cutrone sa till Whitney Port när hon sökte jobbet på Peoples Revolution i The Hills. (Okej, nördvarning på den, jag vet :D ) Här på Lantmännen gäller uppenbarligen samma regler. ;)

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild