Sömnparalys

Fyfan vilken brutal jävla sömnparalys jag åkte på inatt. Det var helt sjukt jävla asvidrigt och jag trodde verkligen hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen på mig.

Vi var i mormors hus, jag, min mamma och pappa och några kusiner, eller det skulle föreställa mormors hus men det var inte det. Hur som helst så spökade det där och det här spöket skulle givetvis antasta mig. Först när jag satt på sängen med mamma försökte det kväva mig, sen när jag gått o lagt mig i in egen säng tog det tag i mina armar och drog mig ner från sängen och försökte dra mig ut ur rummet. Jag försökte skrika men det hände inget och kusinen som låg i sängen brevid reagerade inte. När jag sedan vaknade till kunde jag inte röra mig först.

Det äckliga med sömnparalyser är att man är halvvaken och helt förlamad i kroppen. Jag har alltid varit livrädd att drabbas av detta fenomen och så inatt var det alltså premiär. Fyfan jag hoppas verkligen det var första pch sista gången.

En mycket bra film på hur sömnparalyser för det mesta ter sig:


PARALYSIE DU SOMMEIL
by traction_avant

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Fett läskigt. Brukar vara sådär halvvaken och få för mig att det rör sig folk i rummet eller i intilliggande hall. Dock så blir jag aldrig paralyserad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild