Tyskland - dag 1 - ankomstdagen

Följande text skrev jag igår men hade ingen möjlighet att publicera:


Så sitter man här på det fyrstjärniga hotellrummet i Berlin och ser på härlig tysk underhållning på TV.  Förutom att slänga ett öga på TVn då och då sitter jag även och oroar mig för den fasliga träningsvärk som antagligen kommer att dyka upp imorgon. Jag har tränat lite på hotellets gym och simmat i poolen och kommit fram till att jag blivit ruskigt klen.

I övrigt är tyskland precis vad man väntat sig. Så många nakna människor som jag sett idag, nu snackar vi IRL alltså, och inte bara av det kvinnliga könet, har jag fan inte sett i hela mitt liv. Tyska män verkar även ha en alldeles speciell dragning till tighta y-fronts-badbyxor, fördomarna kan alltså avfärdas som fördomar då de till 100% återspeglar hur det fungerar i Tyskland.


Under dagen har vi dessutom hunnit med att härja runt i "Siemens stadt", kikat in i både småskumma och mindre skumma affärer, dessutom har vi ätit kinamat. Jag drog till med klassikern Biff i sojasås med champinjoner och bambuskott, André tog ett lass nudlar med kyckling. Vår servitris i restaurangen, en super-rar kinesiska, tipsade oss om allt möjligt som fanns att göra och se. Hon gav oss till och med till telefonnummer ifall vi skulle behöva hjälp, om vi fick problem, eller annat. Hon fick lite extra dricks. :)


Nu ska jag sova innan jag dör.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild