Allt detta har jag gjort idag! WAOW.

Idag har jag varit fett jävla asproduktiv. Det började med att jag vaknade halv sju. (På morgonen hör å häpna!) \o/

Anyway, låg kvar i sängen och försökte somna om då tanken var att jag egentligen skulle upp kl toi och ringa vårdcentralen. Ja, numera måste man tydligen boka tid hos distriktssköterskan, något som förövrigt upprörde mig nåt jävla asmycket igår. Why? Jo här ska ni få höra:

I några veckors tid, vilket jag nämnt i ett tidigare blogginlägg, har jag försökt komma upp kl tio för att ta mig till vårdcentralen och ta den där förbannade P-sprutan. Dessa uppstigningsförsök har ju, föga förvånande för de som känner mig väl, gått käpprätt åt helvete. Självdiciplin är kanske det sista jag sysslar med. Jag bestämde mig för att sitta uppe hela natten istället...

De har i alla år haft samma öppettider för dropin, 10:30-11:30, men eftersom jag har light Ahlzeimers valde jag att dubbelkolla för säkerhets skull. Efter att alltså ha suttit uppe hela natten för att ta den där förbannade sprutan, vilken för övrigt inte heller är så jävla kul att ta, så möts jag av följande fasansfulla meddelande:

Endast tidsbeställd mottagning enligt telefonnummer nedan.
Telefontid: vardagar och helger kl 10.00 - 10.45.

Okej. Tidsbeställning alltså. Fett. Vem dödar vi?

Hur som helst, med gråten i halsen springer jag ut i vardagsrummet där min mot sitter, och vrålar ut min vrede. Nu är klockan 10:30 ungefär. Det är ju chill, säger mor, vi ringer och bokar tid, det var ju teletid till 10:45. Ja helvete heller att det var, telesvararen vi möter när vi ringer säger något annat. 10:30. Jag har ju alltid hyst ett visst agg mot Östertull, och vårdcentraler i allmänhet. Men vid denna tidpunkt hade jag utav tvekan kunna åkt och sprängt skiten ur varenda jävla vårdinrättning här i landet.

Nåja, back to main story.

Jag fick ändan ur och var iväg och tog sprutan. Personen som besprutade mig var en sjuksköterska vid namn Mikael. Gulligt.

Efter detta styrde jag, mor och Morten kosan in mot city där både shoppingrunda, och för Mortens del ett AMS-besök skulle avverkas. AMS-besöket bestod av ett informationsmöte, och någonstans här gick saker och ting galet och slutade med att jag och min mor satt och frös i en bil i en timme.

Vi kom hem, jag var skitsur för att det var kukväder ute, för att jag frusit ihjäl i den där jävla bilen, och för att jag inte skulle hinna till Junior förrän det blivit mörkt ute = rida i mörkret. Jävla kul. Anyway så kom jag iväg till stallet till slut, gjorde allt som skall göras, mös med mongot, och sen kom Ebba. Ebbas besök resulterade i att Junior numera dricker (förhoppningsvis iaf) brustabletter med hallonsmak. Detts för att lösa upp det förbannat äckliga slemmet han har i halsen så att han slutar hosta. Det är numera så illa att han låter som en traktorjävel. ;o

Aja, nu sitter jag här och har lyckats åstadkomma ett sånntdär blogginlägg som min kära väninna Ela bara hatar. Ett blogginlägg som handlar om alla meningslösa grejer jag gjort idag. Men fan vad jag inte bryr mig.


Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ela

eh. jag älskar självklart DINA blogginläggo m vad du gör om dagarna :D dina är åtminstånde intresanta och inte bara "hej bloggeN^ idag har jag damsugat FTW!

you get the point.. ;)

Postat av: Yllet

Hahaha, det är ju sådana här blogginlägg som är roliga, i alla fall när skribenten är en polare.

Jag gillart, mer sånt! :D

2008-01-20 @ 14:02:18
URL: http://yllet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild