Hur kan jag vara så dålig på boll när jag är så bra på att kasta bajs?

Precis som överskriften lyder, hur kan det vara så?

Det är knappast främmande för någon att hästbajs i princip består av en massa små bollar. Dessa bollar har jag mer eller mindre oavbrutet hanterat i femton år och de gångerna jag missat skottkärran med bajsbollarna under mockning är ytterst få. Min feeling och precision imponerar till och med på fotbollsproffset Morten. Sättet jag balanserar bajset på grepen på samtidigt som jag avskiljer det från allt sågspån får honom nästan att tappa hakan, för att inte tala om kastet till kärran sedan. Jag skulle vilja titulera mig själv som lite av en gud på just detta, faktiskt.

När det däremot kommer till aktiviteter med riktig boll, som så många gånger handlar om att pricka något, är jag precis klippt värdelös. Varken med basketboll, tennisboll eller vadfan som helst kan jag träffa det i förhand utvalda föremålet, hur stort det än är dessutom.

Jag förstår inte. :(

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Morten

dyktig babe (L)

2008-01-04 @ 20:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild