Och sen undrar dom varför folk hatar dom

En intressant händelse utspelade sig när jag kommit fram, lätt försenad, till Linköping för anställningsintervjun. Försenad sedan den förbannade tankomaten på statoil bråkat som fan med mig. Hur som helst, inne bland Linköpings smågator mitt i Centrum körde jag för att komma fram till en parkeringsplats. Eftersom jag var ganska stressad missade jag den helt idiotiska högerregeln (jag hatar verkligen högerregeln, vadfan är meningen, folk skiter ju ändå bara i den?) när en BMW kommer i galet hög hastighet från just höger, men hinner stanna in. Jag kör vidare och tänker "jaja, folk missar högerregler hela tiden, care, life goes on" och sedan släpper jag den tanken. Jag kör in på parkeringen några hundra meter bort och vad får jag se? BMWn! Det aset har alltså följt efter mig in på parkeringen. Mannen bakom ratten, med tydligt arabist härkomst i ca 35-års åldern, har vid det här laget vevat ner rutan, och vår konversation lyder som följer:

"Hörredu bruden, du borde överväga att lämna tillbaka ditt körkort"
"Jasså?"

Sedan springer jag till betalautomaten. Snubben kör efter:

"Eh, ja, det var faktiskt högerregel där borta"
"Kanske det, men innan jag ens tänker överväga att lämna tillbaka mitt körkort på grund av det så borde du överväga att sluta tro att du är trafikpolis"

Han blev tyst, jag gick vidare.

Vadfan är det med araber i BMWs och deras jävla attityd jämt? Inte första gången liksom.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Du skulle cutat honom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild