Ge mig ett vapen asap

Jag är inte den som hymlar med mina åsikter huruvida jag skulle vilja ha ihjäl någon specifik person eller ej, och sedan jag flyttade in till stan har jag om möjligt börjat sukta ännu mer efter mord. Mitt drömjobb är inte längre viltrehab, utan jag brinner istället av en ivrig längtan över att dödsstraffet skall återinföras i Sverige och att jag ska få agera bödel. Nä, skämt å sido, så hemsk är jag väl kanske inte egentligen och jag drömmer fortf om att få jobba med viltrehab. ;)

Hur som helst, när jag bodde ute i fridfulla Lindö hos min mor och far var det mest irriterande antagligen ring-in-och-ut-klockan på skolgården intill huset som retade gallfeber på mig, och det var  väl några gånger per dag som jag helt på riktigt övervägde att gå ut och vandalisera den där ringklockejäveln. Det skedde dock aldrig.

Nu bor jag i princip mitt i norrköping city, innanför det som kallas tullarna/promenaderna. Att detta skulle innebära mer liv in the neighborhood var jag väl medveten om redan innan flytten, men att det varje morgon klockan 7 skulle komma en fet sopbil och tömma glasflaske-containrarna precis utanför vårat jävla fönster hade jag inte räknat med. Jag menar verkligen varenda eviga jävla dag.

I övrigt bor det en hel del ungdomar här i området + att en av stans största högstadieskolor ligger ca 2 kvarter bort. Ungdomar tycker som bekant att det är sjukt jävla asballt att stajla med sin moppe/bil. Denna moppe/bil skall redan innan låta högt som fan (det är tufft), och när dom sedan ska vansinnesköra genom att verkligen rivstarta och tokgasa låter det ungefär som vid en rymdraketsuppskjutning. Detta skall dessutom helst ske nattetid, gärna när det finns folk som behöver sova (läs: Morten bla) för att han har ett jobb att gå till tidigt nästa dag.

Vi har även en granne, en medelålders man som äger en HD. HDs låter som bekant överjävligt högt, och denna mans enda intresse är uppenbarligen att åka omkring på gatan här nedanför. Gatan nedanför är rätt smal men höga hus på sidorna vilket gör att ljudet ekar för jävla högt mellan väggarna. Jag hatar höga ljud och jag hatar Motorcyklar. Jag ska dra en raid någon dag och sabotera skiten ur den motorcykeln.

Jag hatar också högljudda fulla och respektlösa människor som absolut ska festa på vardagar (sön-tors) och sedan gå omkring här nere på gatan och vråla till kl 06. GE MIG ETT VAPEN FÖR BÖVELEN.

Lägenheten vi bor i nu, jag och Morten, är en vindsvåning i ett gammalt hus med en väldigt öppen planlösning och takfönster. Alla med takfönster vet hur varmt det blir i lägenheten. Därför måste vi om nätterna sova med fönster lätt öppna för att inte dö av överhettning. Givetvis blir då ljuden från gatan intet på något sätt mer behagliga. Min högsta önskan de senaste veckorna har helt klart varit en scout. Smidig och diskret men framför allt dödlig. Ge mig en scout och jag blir världens lyckligaste människa, I promise you.









Fyfan jag gnäller verkligen som en gammal kärring, antagligen är vi dess utom yngst i huset :D

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild