CGS och GK-blogg

Nu i helgen har det varit CGS-drafts och bland andra min favvo-GM bESEL har varit där och plockat spelare.

Då jag under förre året besökte både den europeiska draften i Birmingham samt världsfinalerna i LA fick jag ganska bra inblick i vilka spelarna är, hur de spelar samt hur bra och dåliga de faktiskt är. Båda de europeiska GM:sen behöll de flesta spelarna i sina lag vilket jag i vissa fall anser vara bra, i andra fall inte.

Berlin Allianz:

Counter-Strike:Source
-Olander (Franchise-spelare)
-Fifflaren
-Blaze
-xertion
-Majk

Helt rätt att "göra sig av" med nordQvist och hnt. Varför? Long story, men to make it short så jag anser inte killarna vara speciellt sympatiska individer öht.

DOA Male
-THE TACTICAL

Grym spelare.

DOA Female
-Leifje

Liefje är Liefje. Kanongullig tjej, hur charmig och trevlig som helst. Bra pr för laget socialt, men vill man vinna DoA F är det långt ifrån ett bra val. Tjejen är urusel på spelet. (Nej jag säger inte att jag är bättre, för det är jag antagligen inte, men faktum kvarstår att hon får råpisk av precis alla)

Forza 2
-iyggdrasil
-FinPro

Helt rätt!

FIFA 2008
-Manyna

Dålig koll på denna snubbe tbh, men jag litar på Jonas omdöme och att ha mer än en spelare i laget som är vädelös på sitt spel med i övrigt har "det" är lite väl risky, inget jag tror han skulle göra.

Stockholm Magnetik:
Counter-Strike:Source
-Red (Franchise-spelare)
-Sparkle
-REAL
-HaZ
-Ferus

Underbart att Sparkle är med igen och likaså Red. Jag kommer att sakna härliga vizzion men jag är samtidigt säker på att REAL är ett bra val.

DOA Male
-Skatan Milla

Bra val, helt enkelt.

DOA Female
-Miss

Duktig spelare, men kan inte ett ord engelska vilket är tråkigt.

Forza 2
-MadneSS
-Bryce

MadneSS - Jag antar att det inte fanns någon bättre för HeatoN att drafta eller så var det en sympatidraft för att snubben är svensk. "Bråket" med Putte fick mig dessutom att tappa den lilla respekt jag (faktiskt inte ens) hade kvar efter att ha träffat honom i B-ham. Jag upplevde honom nämligen som vädligt dryg.

FIFA 2008
-Istvan

Dansk och dryg(min erfarenhet) snubbe. Men han är väl säkert duktig.......

Dessutom måste jag bekänna att jag under draften följt Rakaka (inte varit tillräckligt intresserad för att följa någon utlänsk site men man vill ju ändå hänga med lite). Under detta draftföljande upptäckte jag även Greykarns blogg. Sure, jag visste att den fanns redan innan men inte att han hunnit med att skriva så förbannat mycket i den, och jag måste erkänna att det är något av det trevligaste jag läst som rör scenen. Skönt att få läsa något där den som skrivit faktiskt vet vad han snackar om. Till skillnad från Rakakas förra "storsatsning" kpyism eller vad skiten hette, det var tamejfan det sämsta som publicerats på internet ever.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild