Låt djuren vara ifred, snorungar!

Givetvis är det Matilda som blir biten av en bäver som får mig att nämna detta i min blogg. Men eftersom jag är för lat för att skriva så mycket själv, ja klockan är förfan bara 11 på förmiddan, så hänvisar jag bla. till den gode Maleandro som lyckats plita ner exakt det jag tänker. Även en av maleandros läsare uttrycker något jag instämmer med till 110%, nämligen:

schmut sa...
jag blir mer och mer förvånad över att folk verkar har glömt vad djur är. 'hoppsan, boaormen bet min 2-åring medans jag hämtade posten', 'bävern bet min dotter medans jag lekte med min kamera.
jag vet inte om det mest pinsamma är att pappan sålde vidare historien eller att han har ett barn som säger att hon ska svärda djuret. prata om att sakna respekt!

Jag har själv alldeles för många månger både beskådat och själv råkat ut för detta fenomen. Äckliga barn (ja, jag hatar barn, av hela mitt hjärta bör tilläggas) som ska fram och pilla, peta och dra i djur så fort de ser ett utan att visa någon som helst respekt. Men det äckligaste är nästan föräldrarna som låter de vidriga små jävla bastarderna hållas. "Ååååh vad gulligt när min avkomma springer efter duvorna, han/hon/det älskar djur sååå mycket". Men duvornas känslor jäntemot din unge är inte dom samma, I promise, så låt fåglarna vara förfan. Duvpest, som är ett virus, är fö. väldigt vanligt hos vilda duvor och bryter ut då djuren blir stressade (typ som när vidriga barn ska jaga dom), och de dör. Jävligt gulligt, eller hur?

(Zimba hatar er oxå, btw!)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Tinky

håller med till fullo och blir själv alldeles vansinnig när föräldrar tycker det är okej att barnen hanterar djuren som leksaker. Säg ifrån! Lär era barn att inte ANTASTA (jo, precis) djuren. Om ni nu låter bli med det ska ni inte bli förvånade om det slutar i olycka - antingen genom att djuret slår tillbaka, eller att ditt barn skadar djuret.

vårdslöst.

go bävern, go!

2008-05-07 @ 14:42:40
Postat av: Maleandro

Jag brukar säga till ungarna när de jagar duvor härnere, du kan ju tänka dig hur poppis jag är bland föräldrarna ;-) Och när de svarar att det är bara skoj så frågar jag om det är ok ifall jag jagar skiten ur deras ungar för det är ju skoj det med...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild