Med risk för att låta omogen, men...

Kissie skriver:

2. Äckliga, bakterie fylla duvor. Åh finns det något äckligare? Speciellt nu på sommaren är alla torg fyllde av dom, + dom älskar att flyga in mot tunnelbanorna. Dom behöver utrotas...

Sorry Kissie, men det är du som är äcklig och behöver utrotas.

Hon skriver i samma inlägg även:

3. Svettiga människor.. Förlåt men det är ju så sjukt äckligt när man sitter på tunnelbanan eller ett fik så kommer en lagom svettig person och ska sitta sådär jobbigt nära så man vill hålla för näsan.. Visst, nu till sommaren blir det lite varm men då köper man en deo och ser till att använda duschen!

Man måste ju bara älska brudens människosyn, och eeeeeh...hur medveten hon faktiskt är om att alla svettas, varje dag. 0,5-1 liter per dag för att vara korrekt. Man svettas fastän man använder dusch och deo dagligen Kissie. :/ Däremot har även jag svårt för människor som luktar svett, men det är viss skillnad på att vara svettig och på att lukta illa.



Apoteket.se skriver f.ö:

Ordet svett får många att rynka på näsan. Men svett består till största delen av vatten och luktar ingenting.

Var det bara mina lärare som sa att svett bestod till stor del av urin och att man därför verkligen borde duscha efter gymnastiken om man inte ville vara äcklig? Detta får mig att tänka på andra sjuka saker som vuxna lurat i en bara för att få/inte få en att göra vissa saker. Kommer ett inlägg så småningom om saker jag blivit ilurad som liten. Håll till godo.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild