Sugmärken och tvättstugetrubbel

Har bestämt mig för att tvätta ofta och lite, istället för sällan och massor. Why? Jo kläderna hinner sällan bli torra där nere i tvättstugan vilket innebär att jag måste bära upp en massa blöta kläder fem våningar. Inte nog med att jag är sjukt ur form, det är dessutom jävligt tungt. Då bär jag hellre lite och ofta.

Och idag var det alltså tvättning igen. Tvekade länge om jag skulle orka ta med mig mobiltelefonen ner eller ej, då dagens utstyrsel är ficklös, men samtidigt är det betydligt lättare att hålla koll på tiden med telefonen med sig. Den fick efter många om och men följa med till slut. Efter att ha slängt in första omgången i maskinerna tänkte jag att jag skulle gå ut på gården och suga i mig lite sol istället för att gå upp till lägenheten.

Efter att ha suttit i solen i ca 20 minuter får jag av någon anledning för mig att känna efter nycklarna i ickorna, som jag för dagen inte ens har. Då slår det mig att jag alltså måste låst in mina nycklar i tvättstugan. "Äh chill" tänker jag. "Jag går bara upp och hämtar bilnyckeln o åker ut till mamma o pappa o hämtar den andra tvättstugenyckeln, lägeheten min är ju ändå inte låst så den kommer jag in i utan nyckel." Synd bara att det hela sket sig när jag kom på att jag måste ta mig in genom porten till trapphuset oxå, porten som jag fortfarande inte lärt mig koden till efter fyra månader.

Utlåst i shorts, linne och flipflops, yippi! Morten kommer hem runt 18 om dagarna och jag kände verkligen inte för att vänta ute hela eftermiddagen, + att tvättiden går ut 17:30. Är man sen ut från tvättstugan blir det ett jävla whine. Kom så på att jag hade tagit med mig mobiltelefonen, och visste att mamma var inne i stan och härjade. Hon har alltid extranycklarna hit upp med sig som tur är och så även idag som tur var. Hemmanyckeln fixad, det var bara att springa upp till lägenheten o hämta bilnyckeln, åka ut till Lindö o hämta reservnyckeln till tvättstugan som av någon skum anledning hänger där ute, o sen in till stan igen och ner i tvättstugan. Problem solved.

Och så angående sugmärket. Jag är en människa som får blåmärken bara genom att någon tittar på mig, ett sugmärke är alltså inget som är speciellt svårt att göra på mig om man känner för det. Dammsög alldeles nyss här i lägenheten och lyckades på något wierd sätt suga fart armen i några sekunder. Nu har jag ett sugmärke lite större än en femkrona på vänsterarmen. Snyggt.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild