Dubai -> Hangzhou

Med Mmm Bop dundrandes i Ipoden ska jag försöka sammanfatta lite kort vad som hänt so far.

Flyget Dubai - Shanghai tog ca 7 timmar. Jag satt mellan LUq och cyx, framför mig satt allen som hade cArn och RobbaN på var sida om sig. Framför dem satt ännu mer fnatic/SK/mouz/mTw-folk och brevid oss också. Emirates hade vid inchekningen på något sätt splittat upp alla som checkade in tillsmmans, men ändå satt dom halvnära varandra, och trots att dom olika lagen och jag inte checkade in samtidigt så var det ändå vi som fyllde upp mellanrummen mellan spelarna från samma lag osv. CS-eliten satt med andra ord väl mixad med en Lance i mitten.

"Hoppas vi inte kraschar, för då går GamePlay upp som världsetta, och det vill vi ju inte" -
citerat ett av alla CS-proffsen på flighten.

Alla sov mest hela tiden, (när dom inte spelade mario cart på nätverk och härjade ofc), jag själv lyckades bara få någon timme trots att jag var dödstrött. Hade ju jobbat hela dagen, sen gick flyget vid 03. Måste erkänna att jag var otroligt sugen på att luta mig mot cyx och somna in, han såg så härlig och mjuk ut i sin fluffiga tröja, men jag behöll förståndet och kollade på film istället.

Klev av planet, gled igenom passkontrollen och fick vänta på min väska typ aslänge. I ankomsthallen togs vi emot av WEM-gänget som filmade och tjoade. zonic och Sunde som innan resan duschat och inte gjort i ordning håret efteråt fick givetvis nys om kamerorna och sprang in på toaletten för att fixa frillorna innan dom vågade sätta sin fot i ankomsthallen. Vi andra luffar-look-a-likes skrattade åt tilltaget.

Givetvis skulle det poseras och ropas "klannamn fighting!" framför en kamera innan vi fick hoppa in i bussen som skulle ta oss till hotellet. MYM och mouz gjorde antagligen den allra klenaste insatsen på denna punkt.

Först kördes vi till spelarhotellet där en härlig buffé väntade på oss efter en nästan 3 timmar lång bussresa. Satt till bords med två kinesiskor som studerade här Hangzhou och som skulle hjälpa till som översättare under evenemanget. Dom berättade för mig att dom tyckte flera av dom västerlänska spelarna var så snygga och att Grubby var jättejättesöt. Dom berättade även att dom tyckte det var skithäftigt att få hjälpa till här som volontärer och komma så nära spelarna, som för dom är riktiga superkändisar. När Grubby kom in i hotellrestaurangen var sedan autografer givetvis det första han fick skriva.

Efter maten kördes vi till hotellet. Givetvis var det något strul med rummen så vi fick sitta nästan två timmar i lobbyn och vänta på att det skulle fixas. Det slutade med att jag fick ett dubbelrum för mig själv. YEY.

Så här bor jag.


Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild