Säg den lycka som varar

Inte nog med att vartenda dagis i hela norra europa skulle ut och promenera i norrköping, på övergångsställena idag när jag var ute och körde, så gick min familjs gode vän Rune bort i cancer inatt. Och ja, snorungarna på övergångsställena är givetvis en bagatell i jämförelse.

Maken till pigg gubbe han var, den där Rune. Otroligt klar i skallen och kvicktänkt för att vara 80. Mentalt var han inte en dag över 40. Alltid positiv med en härlig livsglädje och inställning till livet, och trots att han redan som barn blev rullstolsbunden var han alltid ute på äventyr. Runes opererades flera gånger dom senaste åren för din cancer som satt sig i tarmarna. Trots rejäla smärtor och morfinsnurr i skallen var han som den envisaste åsna och skulle göra, och klarade även, nästan allt själv. Men så inatt, efter nästan två månader på sjukhuset, somnade han in.


Underbara Rune, vila i frid.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Susanne

Usch vad hemskt. Jag känner med dig. :( Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild