Går i bäbistankar igen

Okej jag måste tänka ut en plan. En jävla bra sådan. Jag måste nämligen lägga fram för Mr Röd att en råtta som uppfyller precis alla mina drömkriterier har råkat komma till världen. Hane, agouti, dumbo, rexad och stortypad.

Röd vill inte ha fler råttor än dessa tre vi har just nu. Inte för att han tycker illa om dom på något sätt utan snarare tvärt om, han älskar dom så mycket att han ständigt fasar för den dag då de inte finns i livet längre. Jag måste försöka få honom att inse att min drömråtta har fötts och att det vore förjävla fint om den skulle få bo här. Men jag är inte för positiv. Anledningen är att jag förraveckan delgav honom ett projekt jag satt igång några veckor tidigare utan hans vetskap och detta med det eminenta argumentet "jag ville inte fråga innan för jag visste att du skulle säga nej". Givetvis handlade det om råttor. Fler råttor. Han blev inte överlycklig.

Men alltså...när han ser
den här bilden, kan han väl inte säga nej? (Det är inte "min" råtta på bilden utan en annan hanbäbis som ser precis ut som den jag vill ha hit.)

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Rosse

Hej! Jag bor också i Norrköping och går i rått-köpartankar! Har två honor nu. Vem är det som har denna bebisen till salu? Jag har varit hos Soda's idag och tittat på hennes bebbar, men alla utom en dubbelrex är redan tingade. Jag heter rosse på råttforumet om du vill skriva till mig där :)

Mvh

Rosmarie

2009-01-15 @ 14:15:21
Postat av: Alina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild