Det brinner

Är det något jag är sjukt fascinerad av som jag samtidigt är livrädd för så är det eld. Min absolut värsta mardröm är att mitt hem brinner ner.

Minns när en pyroman härjade i Norrköping, det var nog en sex-sju år sedan. Denne roade sig med att tänka på diverse industribyggnader så som pallager, kemikaliefabrik etc här i stan. Men trots att det hände så nära en kändes det ändå så avlägset. Det skedde ju aldrig i "min" stadsdel, och aldrig i vanliga bostadshus.

Inatt brinner det igen, i
Travbanekiosken i Lindö. Detta är bara några hus ifrån min familjs vilket gör att man ser på saken på ett lite annorlunda sätt. Tur att vi inte har skåne-stormen här uppe atm, för då hade väl hela kvarteret stått i lågor. En person har dock förts till sjukhus och det är illa nog det.


Foto: Björn Persson


Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: N

Man har då en jävla respekt för eld och bränder, det ska gudarna veta. Snacka om att hela ens liv kan försvinna på ett par minuter om det drabbar en själv..

Postat av: line

hej! marckus (styggan) sa att jag kunde fråga dig om du ville hjälpa mig att sätta in en header-bild på min blogg, för jag fattar verkligen inte hur man gör^^ :P hade varit jättesnällt!/Line

2009-11-20 @ 21:36:15
Postat av: N

hade ju vart roligare om de varit final me 4 pers istället för bara två, alla e prapra :/

2009-11-21 @ 18:28:21
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild