Kanske min längsta resa till Stockholm någonsin.

Den började igår kväll då jag först och främst screwed up och råkade powernapa lite längre än planerat. La mig vid 11, vaknade 20:30 av ett sms. Bokade det enda möjliga, tillika dagens sista, tåg. Då jag inte ville riskera att missa det, med lokaltafikens dåliga marginaler mellan div byten osv, så bokade jag en taxi.

-Skulle vilja ha en taxi om femton minuter.

- Inga problem, den e där fem över.

Klockan gick. Fem över - ingen taxi. Tio över - ingen taxi. Femton över - ingen taxi. Tjugo över - jag ringde och frågade vad som var på gång.

- Det står att den ska vara där 23:05, det är om 45 minuter.

- Nej, till 22:05 bokade jag den.

- Ja men då måste du sagt fel när du ringde, för det står 23:05 här.

Efter en liten diskussion så erkännde han att det var dom som gjort fel, han bad om ursäkt. Tåget var redan long gone. Jag skulle kompenseras, han skulle bara ringa sin chef och återkomma. Han återkom efter en halvtimma, 300 spänn i taxicheckar skulle jag få.

- Dom är giltiga i upp till en månad, bra va?

- Mmm.

Vilken jävla tur. Jag som åker taxi så mycket...

Då jag skulle behövt vara i Stockholm senast 9:30 idag så blen det till att boka dagens första tåg. Lördag = pissdag. Det första tåget skulle va framme 10:01. Eftersom det är SJ vi snackar om så räknade jag med att det dessutom skulle bli försenat. Skitbra. Verkligen. Och eftersom powernapen våldtagit min dygnsrytm kunde jag givetgvis inte lägga mig och sova utan fick snällt sitta och vänta.

Tåget kom givetvis för sent.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: tebbe

haha mm man blir lika förvånad varje gång också.. Låter som en resa i asien förresten, din till sthlm alltså ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild