The weekend..

Busy weekend vore en grov underdrift, men händerna har iallafall börjat läka efter fredagens råttspa.

Tog bilen upp till El Hufvudstad i fredags, drog en raid på Bromma Zoomarknad och styrde sedan raka spåret hem till Frida. Sex vattenhatande råttor att bada sätter sina spår, bokstavligt. Jag tror aldrig någonsin jag haft sårigare händer, armar och axlar. Trots att samtliga klor klipptes innan badet så tar dom små jävlarna sig igenom huden. Efter badet filade jag klorna på sex löphonor (fyhelvete), skjöt upp filandet på mina råttor till morgondagen. Färdiga att rasa i säng av utmattning kl 01 kom vi på att vi hade muffins att baka till morgondagen. Engagemanget var kanske inte på topp men Frida fixade även det uppdraget. Jag orkade vara moraliskt stöd typ, men inget mer än så.

Lördag och upp med tuppen. Amerikansk pannkaksfrukost, tack vare rara Anette, gjorde att jag trots brutal trötthet inte valde att avsluta mitt liv den morgonen. Vidare till Kallhäll, fila mina råttors klor samt hjälpa en förstagångsutställare med denne tre råttors samtliga tassar för att sedan sitta sekreterare åt Jesper i PetClass för Seniorhonor. Sprita händerna mellan varje råtta när man är precis sönderriver om händerna är inte alls speciellt upphetsande fyi.

Trots dyngfet konkurrens gick det fint för mina tåttisar. Details
here. Kul att träffa trevligt råttfolk, mindre kul med alla ledsna miner och all drama dock. Kul att få sina råttor bedömda och berömda av utlänska domare (Blir att emigrera till UK tror jag :D), och ännu mer kul att få pris för sina råttor av den ökände domaren Theres Granath. Skitkul att rejsa runt agilitybanan med Ulla men mindre kul att kämpa sig helt slut för att få en Trasan att ens ta sig fram till första hindret när Trasa bara vill myyyyyysa.

Efter utställningen dumpades samtliga råttor hemma hos Frida och jag tog mig till Märsta för schlagerkväll med Anders. (Ida prioriterade firmafest...!!) Jag sög dock och var dödstrött så någor vidare röj blev det inte. Lagom tills Ida kom hem vid halv tre sov jag som en stock.

När mobilalarmet ringde för väckning kl 09 morgonen därpå önskade jag livet ur mig själv så till den milda grad att om jag bara hade orkat hade jag tveklöst sträckt mig efter en lämplig kniv för att sätta min önskan i verket. När jag väl kommit på benen fann jag bara smörkniv - bet i det sura äpplet och valde duschen istället, och sedan Inferno Online för förkval till WCG.

Kameran sög, belysningen på IOS sög som vanligt, och mitt engagemang sög typ mer än någonsin. Att allting i detta skede beslutade sig för att gå käpprätt åt helvete var föga förvånande. Så jag drog.

Hemma några timmar senare, med 11 bonusråttor utöver mina egna, fortsatte livet att pissa mig i ansiktet för att uttrycka mig milt. Samtliga råttor fick mat och vatten innan jag avslutade skitdagen genom att gå och lägga mig. 14 timmars sömn gjorde dock inte så jäkla stor skillnad fyi.

Update: Damn vad bittert inlägget blev till slut. Aja, bilen jag hade i helgen var iaf najs.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: sabz

du hade ju kunnat dränka dig i duschen? :D Ungefär så känner jag varje morgon...zzzz..

Postat av: Theres

ha ha ha, vad då den "ökände" domaren Theres Granath? Vad är man känd för?

2010-06-09 @ 23:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild