Råttigt

Drogruset har lagt sig och jag ska försöka sammanfatta råtthelgen.

I lördags hade Svenska RåttSällskapet sitt årsmöte. Jag tillsammans med några goda vänner, tillika engagerade i SRS, showed up. (Jag gav väl personligen egentligen blanka fan i just mötet men ena vännen var sittade sekreterare och skulle så fortsätta, den andra var legamot men blev befodrad till ordförande. Jag själv fick den ärofyllda titeln rösträknare. Tjoho!)

Efter mötet var det pet-utställning. Två råttor per person fick man anmäla, mitt val föll på Janne och Blääs. (Mucho lyckat!) Somliga "fuskade" och ställde ut sina råttor i andra medlemmars namn, som inte var där, men det var jag å mina boys som kammade hen rosetterna, damn it! Janne blev bästa juniorhane och Bläsen blev tredje bästa seniorhane.


Janne                                                          Bläs

På söndagen var det istället dags för Råttjälpens årsmöte, som blev något kaosartat på grund av hur förra årets styrelse skött sig, eller misskött sig snarare. Avhopp, ogilgita möten, fula uteslutningar. avsaknad av pengar/kvitton. Yours truly är iaf numera ordförande och ska tillsammans med Daniel och vårat nya crew få rätsida på föreningen.

Dags för en ny citodon och lite mer tuggande på sutursnörena. From. imorgon kör jag cold turkey, I promise.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ela

fett söta!

2010-03-18 @ 22:58:47
Postat av: Emo

Grattis ^^

2010-03-19 @ 13:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild