Backstabbad av IRLvänner för ett dataspels skull

Nu var det länge sedan jag skrev något här, riktigt länge sedan, och en hel del har hänt. Det enda som dock är värt att nämnas, eller egentligen är det inte värt, men vafan.

Det hela började med att jag började spela ihop med ett gäng IRLvänner som jag kännt sedan ett tag tillbaka. Allt funkade bra, allt var frid och fröjd, vi var "som en enda stor familj", som de så fint själva uttryckte det. Det började dock visa sig, att främst tre av dessa åtta inblandade hade som specialitet att gå bakom ryggen på resten av sin såkallde "familj". Ja kunde leva med att de snackade lite skit, för det gör väl alla, så jag brydde mig inte speciellt mycket vid det tillfället. Men det trappades upp mer och mer, det ljögs och smutskastades till höger och vänster, främst igen av dessa tre, men så småningom blev två personer till medbrottslingar och då började det gå förlångt. Jag orkar inte gå in i detalj på vad som gjordes och sades, däremot är jag fortfarande förvånad över hur man kan backstabba sina IRLvänner, tillomed sådana man bor ihop med, för ett patetiskt dataspels skull? Det hela nådde sin kulmen för 2-3 veckor sedan för att sedan avta. Skönt, eller?

När jag trode att det hela var överspelat så kom igår en person och ställde mig en fråga. Ganska intressant fråga med tanke på att just denna person varit med och för backstabbingsprocessen.
- Kan jag åka med i din bil till dreamhack?
WTF? Hur har hon mage att ens fråga? Antingen så är de så pass dumma att dem inte fattar att det är fult att backstabba folk på det sättet som dom gjorde, eller så tror det att jag är så dum att jag faktiskt inte kommit på vad DE egentligen gjorde bakom mig och mina två andra stackars utsatta vänners ryggar.

Nåväl, tack Linda aka Ela och Sarah aka F4rm0r, för att ni visade att ni är riktiga vänner ni kan lita på. Tack Frida aka pinglan, Marcus aka macze, Tore aka nypon, Maria aka Mandie samt Sarah aka Kahlan att ni är människor man inte kan lita på. Skönt att ni gjorde det nu så jag inte behövde gå och lita på er i blindo längde tid än det jag redan gjort. I've got plans for you. ;]

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild