IDOL 06-10-03

Eftersom jag var på WonderBase i fredags och täckte en CS-turnering så hade jag ingen möjlighet att se IDOL. Jag visste att Danny hade åkt ut, och jag gillade det inte, då han tidigare gånger i tävlingen presterat mycket bra.
Nu har jag sett fredagens IDOL och alla framträdanden några gånger, och nu gillar jag Dannys uråkande ännu mindre. Faktum är att jag tyckte han var bäst i fredags. Visst, inte hans typ av låt, men han gjorde det ändå riktigt bra. Skriver ev liten "recesion" om varje framträdande. Here we go:
-

Felicia - What can I do
Ett helt okej framträdande. Dock tycker jag inte riktigt att hennes röst passar till denna låten, men det är nog bara för att jag tycker om The Corrs röster och att de är lite speciella.
-

Erik - Knockin´ on heaven´s door
Han spelade pianot själv samtidigt som han sjöng, waow! Sådant tycker jag är fett nice. Han växer för varje gång, och uppenbarligen inte bara i mina ögon utan även i de flesta andras.
-

Danny - End of the road
Fel låt, men Danny har en röst som heter duga. Han har gjort riktigt bra framträdanden innan och förtjänade över huvud taget inte att åka ut.
-

Markus - Don´t look back in anger
En låt jag alltid gillat riktigt mycket, vilket kanske gjorde att jag inte tyckte Marcus ägde denna gång. Han spelade gitarr medans han sjöng vilket är respekt, och han sjöng bra som vanligt. MEn han har varit bättre.
-

Cissi - It must have been love
Jag fasade inför detta, men det var faktiskt inte så illa så att jag var tvungen att ta fram rakbladet och börja skära mig i armarna, som jag velat göra övriga gånger Cissi öppnat käften. Ett av hennes bättre framträdanden om man dömer efter renheten i tonerna. Hon mumlade testen i låten men hon var inte sämst i fredags.
-

Johan - To be with you
Ännu en låt som jag tycker mycket om, och har gjort under lång tid. Johan däremot borde åkt ut för länge sedan, vilket han även bevisade denna gång, att det är hans tur att lämna. Han sjöng visserligen bättre än han gjort tidigare, speciellt i verserna på denna låt. När det var dags för refrängen lät det som att det blev på tok för lågt för att han skulle klara tonerna ordentligt. Sorry, men Johan var sämst.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild