Svartskalle - på riktigt

Har under några veckors tid nu planerat att färga min, ack ej så jävligt assynliga, men ändå närvarande utväxt i håret. Den har inte direkt stört mig, men jag tänkte ändå att det bör göras, för om man hamnar i ett väldigt ofördelaktigt ljus, så ser mig utväxt nästa grå ut. Det är fett osnyggt.

Snål/fattig student som jag är tänkte jag även att denna gång lägger jag inte ut 1000;- på färgning hos frisör, utan jag köper hårfärg för hemmabruk istället, dock exakt samma färg som den jar har i håret. Inte samma märke som jag fick hos frisören, men samma förg, aka "djup kastanj" - och än en gång tackar jag det så in i helvete rättvisa livet för resultatet. "Va i helvete, vad mörkt det ser ut", tänkte jag när jag hade sköljt ur färgen ut håret. Men jag avfärdade tanken rätt snabbt då Morten sa, "Det ser nog bara sådär mörkt ut för det är blött, oroa dig inte." Jag drog igång hårblåsen, och fem minuter senare inser jag till min stora fasa, och även till viss glädje*, att HÅRET ÄR SVART! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


* Jag har under de senaste tre åren velat ha håret mörkare, typ mörkbrun/svart, men min mor har grymtat elakt åt mig varje gång jag nämnt detta så jag har inte ens nästan vågat tänka tanken något mer. Hon tycker jag ska va ljus i håret som förr, med slingor och hela faderullan. Tönt!


Gudarna pissar alltså på mig som vanligt, även om resultatet vart halv-OK I guess, med det är alltså inte bara dig det är synd om Quincy.


24556-55
Skillnaden på färgen enligt förpackningen och den jag fick på mitt hår är jävligt stor imo?!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Elin

LOL, du fick fel färg i förpackningen. Men det ser säkert nice ut i alla fall. Du får bjussa på bättre bild ju!

Postat av: Lancia

Njaa asså jag vet inte, jag använder ju två förpackningar till mitt långa hår, och det kan väl inte legat fel i båda. :X

2007-09-30 @ 18:28:08
Postat av: Anders

Vadå det är ju samma färg! :D haha vilka idioter

2007-10-01 @ 05:40:19
Postat av: Ida

haha, jävlar vilken skillnad. men jag tycker det blev snyggt :)

2007-10-01 @ 22:47:56
Postat av: Ela

eh, om två månader när all färg lossnat är det samma färg som på paketet lovar!
Men du är fortfarande söt, så det gör inget ;]

2007-10-03 @ 23:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild