GAYGAYGAY (Jagärentrångsyntjävlafitthomofob?)

Observera att detta inlägg är fett NOT PK! (Sue me?)

Vilken jävla dag, har hänt exakt ingenting utöver det vanliga. Jag går upp alldeles för sent. Jag äter frukost alldeles försent. Jag sätter mig vid datorn. Jag blir förbannad över ett eller annat.

Vad är jag förbannad över idag då? Jo, på
Bimboboy84. Vem är Bimboboy84 då? Jag vet faktiskt inte, men jag vet att han är gay och tycker det är så förbannat jävla häftigt så att han måste skylta med det + att han skriver en massa jävla skit i sin blogg. Missförstå mig inte, jag ogillar inte homosexuella, men Bimboboy84 - ja honom ogillar jag fan.

Jag förstår verkligen inte grejen med "Hej, jag är homosexuell! Oh, by the way, jag heter Sven-Erik". Blir galen på hur det skall skyltas med homosexualitet jämt och ständigt. "Be gay and be proud" sägs det. Vadå be proud? Vadfan finns det att vara proud över med sin sexuella läggning? Inte fan går jag runt och är stolt för att jag är heterosexuell? Vilken jävla idioti.

Och sen det här inlägget av Bimboboy84 får mig att inte vilja ta fram rakbladet, utan snarare köttyxan och hugga av mig kroppsdelarna istället. Inte nog med att han bekräftar alla heterosexuellas fördomar mot homos, han ska även promt skylta med att han knullat i offentliga duschrum. Bögar är ett jävligt känsligt ämne och det är inte PK att skriva något negativt om dem, men jag kan inte låta bli, jag har sett det här alldeles för många gånger. Credz till er homosexuella som inte är det bara för att ständigt kunna "chocka" er omvärld.

Eftersom jag har en tendens att uttrycka mig illa i text och sällan kan få fram vad jag verkligen menar så föreslår jag att ni istället läser min gode vän Arrelius inlägg om exakt samma grej. Anledningen till att vi råkat blogga om exakt samma sak var tack vare vår kära väninna Elas länkspammande på IRC.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Lindalarven

men herregud. han är öppen om det just för att såna såna som DU är som ni är. han vill visa andra homosexuella som kanske inte vågar komma ut att det faktiskt är okej.
han skyltade inte heller med att han blev av med oskulden i parkhallen. om du stör dig så mycket på något kanske du istället ska låta bli att läsa och skaffa ett liv?

Postat av: Tommy

Skämtar du eller är du dum på riktigt? Ska homokillar alltså gömma sig och få speciella omklädningsrum på badhus? Hade en tjej eller heterokille skrivit om sex så hade du inte brytt dig ett dugg. Dubbelmoral på hög nivå. ;)

2008-04-08 @ 17:48:11
Postat av: Lancia

Det är skillnad på att vara öppen och på att skylta med det, dumjävlar. Tommy - du har inte den blekaste aning om vad jag tycker om när heterosexuella skriver om sex, så att påstå att jag besitter en dubbelmoral på hög nivå är något du inte helt har befogenhet att göra. Att skicka kompisarna är dessutom hett har jag hört, det gjorde jag också när jag var åtta.

2008-04-08 @ 17:54:51
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: ArreliuS

Linda: Hur blir man öppen som straight utan att bli förklarad som sexistiskt manssvin? För jag vill minsann också vara öppen och härja loss om sex tills jag kräks. Det går ju uppenbarligen inte i dagens samhälle.

Tommy: Det handlar inte om att skriva om sex, det handlar om hur långt man kan driva något innan bägaren rinner över så att säga. Vi lever ju trots allt i lagomlandet.

2008-04-08 @ 17:58:18
URL: http://www.arrelius.se/live/
Postat av: Tommy

Du vet ju inte alls vad du snackar om. :) Du är en svag och feg människa som inte ens är värd att diskutera med.

Du borde läsa hans blogg om samma ämne, stämmer precis in på dig:
http://bimbo84.blogspot.com/2008/03/homofobins-mnga-ansikten.html

2008-04-08 @ 17:58:27
Postat av: Lindalarven

för det första skickade han inte mig, han visade bara inlägget och då tog jag helt utan påverkan eget intiativ att kommentera ditt inlägg.
du kanske skulle passa bättre att läsa blondinbellas blogg eller nåt.

"öppen och härja loss om sex tills jag kräks"? det var väl knappast det han gjorde. idiotiska människor.

2008-04-08 @ 18:01:54
URL: http://hallonlarv.bloggagratis.se/
Postat av: Lancia

Jag läser blondinbellas blogg med nöje. Jag tycker det är dåligt av dig att ge dig på BB, hon är ju faktiskt bara öppen med vem hon är, hon vill bara visa de moderater som inte vågat komma ut att det faktiskt är okej! Ööö?

Vad ger er förresten rätten att kalla oss idioter, stämpla som svaga osv bara för vi inte delar era åsikter? Ni kanske tycker man borde avrätta oliktänkande när man ändå håller på? Ger mig härliga nazi-tysklands-vibbar, eller varför inte dagens Kina.

2008-04-08 @ 18:14:01
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: ArreliuS

Är det så tommy? Är jag svag och feg och därmed inte värd den lilla ansträgningen från din sida? Måste vara trist att vara i din sits då. Menar, ha så många svaga och fega människor omkring dig som inte har samma åsikter som dig och som dessutom lägger fram argument för varför de tror och tycker som de gör. Svag och feg, indeed.

Linda: Jag snackar inte bara om "han" utan överlag när det kommer till bögar som lägger fram sin läggning som en ursäkt för att vara vulgära osv. Jag
hade förväntat mig att få en diskussion här på en bra nivå. Jag misstog mig uppenbarligen.

2008-04-08 @ 18:19:58
URL: http://www.arrelius.se/live/
Postat av: Lancia

Ja Arre, du misstog dig. Ta och kamma till dig nu och skaffa dig ett liv istället.

2008-04-08 @ 18:25:05
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Cilla

Jag tycker att det är skrämmande att läsa det du skriver.

Hur kan en sådan liten sak reta upp dej så mycket? Med tanke på allt annat manligt tjafs som man hört pågår i killars omklädningsrum så är detta högst oskyldigt. Man har hört om snoppmätartävlingar eller onani i grupp. Homosocialitet eller vad man nu vill kalla det.

Sen all denna killars strävan till tjejernas omklädningsrum, att antingen smita in dit flera eller att tjuvkika. Sånt som liksom bara ha fått tillhöra. Om det är att skylta med homosexualitet med det inlägg du hänvisar till vad är då det att skylta med heterosexualitet den där strävan till tjejernas omklädningsrum?

Hur många skriver dessutom om var de förlorat sin oskuld? Förstår inte vad som är provokativt med det.

Kanske, innan du klankar ned på en annan person, ska du titta dej själv i spegeln och fundera på varför du reagerar så starkt på detta?

2008-04-08 @ 18:37:19
Postat av: Lancia

Cilla, kanske du ska sluta ta allt som skrivs här på så stort allvar, sen lovar jag att titta mig i spegeln.

2008-04-08 @ 18:39:50
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Morten

beef! jeg vet om en til som tar den i 2an

2008-04-08 @ 18:42:18
Postat av: ArreliuS

Haha, +1 morten. Som en välsmord knubbsäl kommer du insladdandes från vänsterkanten.

2008-04-08 @ 18:44:36
URL: http://www.arrelius.se/live/
Postat av: Morten

jojo, alltid trivelig å bidra!

2008-04-08 @ 18:45:55
Postat av: Yllet

Era mammor.

2008-04-08 @ 18:47:13
URL: http://yllet.blogg.se
Postat av: Jess

Att hänga ut folk precis som du gör, vad fan är det för sätt? Visst måste folk få skriva vad fan som
vill
i deras egna bloggar? Eller ska du börja SKRIVA åt dom eller?
Du
och din kompis måste fan ha lite att göra.... /"jess"

2008-04-08 @ 21:27:29
URL: http://mammajessica.blogspot.com/
Postat av: Lancia

Jess, smartskaft. Du kan inte skriva en sak för att i nästa mening säga emot dig själv. Du kanske skulle gett fan i att hoppa av grundskolan när det begav sig. Att
sedan skriva exakt samma skit här som du skriver i ArreliuS blogg utan att ens ändra i meningsuppbyggnaderna litegranna så att det ser ut som att du i alla fall lagt ned lite tankeverksamhet innan du tog tag i tangentbordet och briljerade med din intelligens känns inte så jävla ljust. Fan kamma till dig.

2008-04-08 @ 23:07:55
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: thAw

wooah, så det är här partyt är ikväll :D

2008-04-08 @ 23:59:45
Postat av: Hulk Hogan

Homosexualitet är en sjukdom. Bimboboy var säkert mobbad som barn och fick därför för sig att börja umgås med fula tjejer istället. Och eftersom dem gillade killar så gick även han i samma fotspår. ;-)

/Hulk Hogan

2008-04-09 @ 02:28:55
Postat av: Lancia

Haha, vilket jävla resonemang, Hogan! Jag kan inte påstå att jag håller med till fullo dock, men jag tänker itne kalla dig trångsynt och svag för det! :)

2008-04-09 @ 09:03:02
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: A. Akterskytt

09:35:13 Kocken! -->: jag gillar lancia : jag gillar det hon skrev där iaf

Det är tur att du inte är 14 år och blonderad Lancia. Överlag är det komiskt att läsa ovanstående kommentarer och konstatera hur lätt människor tar åt sig, så kallad yttrandefrihet är få förunnade.

2008-04-09 @ 09:46:17
Postat av: trollhare

http://trollhare.wordpress.com/2008/04/09/projicerad-hybri/

2008-04-09 @ 10:48:30
URL: http://trollhare.wordpress.com/
Postat av: Maleandro

Det är skönt med folk som vågar stå för sina åskikter. Jag var tvungen att själv skriva om det här i min blogg.

2008-04-09 @ 14:26:43
URL: http://www.maleandro.blogspot.com
Postat av: Psyk

Jag håller inte med dig alls och förstår inte ditt resonemang. Bimboboy är en jättebra person, som precis som alla andra har rätt att vara precis den här. Som du. Som jag.

2008-04-09 @ 21:06:05
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Hulk Hogan

Nej Psyk det är för att du är Psyksjuk och har samma sjukdom som bimboboy =DDDDDDD

2008-04-09 @ 22:59:56
Postat av: Pelle

Påminner lite om den där Danmarksresan jag gjorde för ett tag sedan när hela inre Köpenhamn blev avspärrat och minstingen undrade vad som hände när det välde fram poliser i denna Danska stad.Jo det var gayparad och på flera lastbilsflak stod homosexuella män och kvinnor och visade lös snoppar varav en del var riktiga samt alla dessa bara kvinnobröst.När lillen undrade varför och jag försökte få ett logiskt svar via t ex nätet blev det helt tyst och något svar kom aldrig.Eller jag ska säga till lillen när han får en ide i framtiden att visst det är helt okey att fara fram i innerstaden i din stora nakna glädje över att vara heterosexuell och visa snoppen.Jo visst !?.Skärpning alla titta på mig individer utan att skylla på sin sexuella läggning varenda gång.

2008-04-09 @ 23:07:50
Postat av: Frida

Nä han är kul den där Bimbo Boy.Han talar om hur dumma människor är som delar med sig av material på nätet och kallar dessa för snyltare men att stoppa snoppen i ändan på de andra pojkarna det går det minsann bra att skriva om.Fy fan rent ut sagt.

2008-04-09 @ 23:14:26
Postat av: Karbid

"men jag tänker itne kalla dig trångsynt och svag för det!"
Nej, du är uppenbarligen för PK för det.

2008-04-10 @ 09:28:41
Postat av: Elin

Men de var du knäppaste jag har läst?????
Bimboboy är öppen och ärlig om sin läggning, vad är det för fel med det?
Förresten har folk all rätt i världen att skriva vad dom vill i sina bloggar, och tycker du inte om det behöver du ju inte läsa dom, eller hur?

2008-04-10 @ 12:14:21
Postat av: Lasse

Det verkar ju stört att må så dåligt att man kräks upp det i sin blogg. Sök psykolog.

2008-04-10 @ 12:22:50
Postat av: yasmine

vad fjantigt att hänga ut nån i sin blogg...
Han verkar mer vettig en dig...låt folk va...

2008-04-10 @ 12:24:03
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: pehon flo

Alla har rätt till sina åsikter det håller jag med om men man kan göra det till en vis mängd och man kan ju välja nogare vilka ord och meningar man ska skriva så att man inte sårar nån. Men en sak ska ni veta ni som sejer att det är fel att skriva att man är homosexule. Ni ska bara veta att det är svårt för vissa att tala ut om sin sexuela stälning.

kram till dom som vågar stå för det dom är och för dom som håller lite med mig

2008-04-10 @ 13:34:15
Postat av: Lancia

Pelle, u got a point there!

Frida: Ja du ser...

Karbid: Hur tänkte du när du skrev det där egentligen? Inte alls va?

Elin: Väl rutet! Synd att du uppenbarligen är så dum så att du inte fattar att du sa emot dig själv bigtime i en och samma mening.

Lasse: Sök psykolog? Vad är det? Menar du psykologhjälp kanske?

Yasmine: Du kanske likt Jess skulle låtit bli att hoppa av grundskolan, då hade du antagligen vetat om vad "hänga ut någon" faktiskt betyder.

Pehon flo: Jaaa, jag lovar, ska välja mina ord "nogare" nästa gång. Men det känns lite som att du kastar sten i glashus nu. ;)

2008-04-10 @ 15:54:17
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Hulk Hogan

Karbid: gå o lägg dig o sov på någon bögklubb tack

Elin, varför i helvete läser du den här bloggen o kommenterar då? hon har väl rätt o skriva vad fan hon vill o gillar du det inte så läs inte här, du är ju helt väck i skallen

Lasse, dra hem till malmskillnadsgatan eller plattan o sälj din röv istället för att kommentera här, för du tillför inte ett jävla skit

Yasmine, folk får väl tycka vad fan dom vill? stick ifrån bloggen om det inte passar ditt cp

Pehon flo, du skriver ju som en jävla idiot, du skriver ju fan inte en mening utan stavfel dags att gå tillbaka till sfi o plugga igen kanske? =DDDDDD

2008-04-10 @ 16:15:38
Postat av: Fredrik Viberg

2 % homosexuella syns och hörs.
Jag blir också trött på det...

2008-04-10 @ 17:50:16
Postat av: Hanna Fridén

Om du stör dig på folk som skriver om sex så är det snarare ditt problem, inte deras. Inte för att man kan hitta en enda anekdot i din blogg om någon annan bloggare som skrivit om sex överhuvudtaget (och det är det många som gör, dessutom så är majoriteten heterosexuella av dem) vilket faktiskt leder till att du har problem med just homosexuella män som har sex. Ditt argument om att folk inte vet vad du tycker om att heterofolk som skriver om sex håller inte riktigt, med tanke på att det förekommer mycket oftare och du aldrig gnällt om det. Uppenbarligen.

Sedan finns det en massa, massa annat i det här inlägget som jag vill kritisera dig för. Men det gör jag senare, orkar inte riktigt just nu.

2008-04-10 @ 18:19:26
URL: http://frankincense.blogg.se
Postat av: p

shit vilket gay inlägg . är du gay å avundsjuk för att du inte vågar komma ut å får bånge i udschrummet? :D

2008-04-10 @ 20:04:25
URL: http://p3x.blogg.se
Postat av: p

vill du säga nåt får du fan svara på min sida å inte här för jag läser aldrig den här bloggen igen .. såvidare du inte vill ha lite kuk!? å jag gör det inte för att ja e gay utan för att få spräcka ditt anus som är lika trångt som ditt synsätt på livet ..

2008-04-10 @ 20:06:07
URL: http://p3x.blogg.se
Postat av: Lancia

Hulk, hahaha, vemfan är du och vadfan gör du här?

Hanna; bara för att jag aldrig gnällt om det betyder det inte att jag nödvändigtvis gillar när heteros skriver om sex heller. Dessutom var det inte bimboboys sätt att ha sex som var den stora grejen, det hade du också sett om du verkligen läst allt och inte bara det du ville läsa, modebloggarN^.

P: Jag är jättegay och tokavundsjuk för att jag får bånge men inte vågar stå för det. Gör om gör rätt. Och nej jag tänker inte svara på din sida, för med din otoliga förmåga att kolla upp hur saker och ting verkligen ligger till innan du öppnar din allt för stora i-net-trut så är du inte värd det.

2008-04-10 @ 20:34:50
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Morten

Kan ikke bare folk fatte at arslet er til for å skite med?

2008-04-10 @ 21:12:14
Postat av: Hulk Hogan

sagt av p. på bimboboys blogg -> "Kram på dig Dennis, jag älskar dig!"

Ja då kan du "p" dra åt helvete o suga av din bögpolare i en buske utanför globen så är vi alla nöjda, din jävla idiot

Hanna, jag hittade en blogg du kanske finner intressant, http://bastuklubben.blogspot.com/ ;)

2008-04-10 @ 22:12:32
Postat av: Christian

Bimbo Boy är en av mina bättre vänner!!! han har gått igenom ett helvete!! och vad fan ogillar du att han säger att han är bög... det är inte direkt så han har stor lust att bli din pojkvän..

detta är ett av de sämsta exemplen på bloggare som tror att de är erkända författare bara för att de har lagt upp mikroskopisk sida i en sjö av information herre fucking jävla gud gå och klaga på din ica eller konsum personal istället......

2008-04-10 @ 22:28:41
Postat av: Hulk Hogan

Christian. det skiter väl för fan alla i? (!!!) och vem fan bryr sig om han gått igenom ett helvete? (!!!)

han är ju bög? står han ju för själv din jävla idiot, du är en av dom sämsta exemplen på folk som kommenterar bloggar, gå o lägg dig i en isvak för fan (!!!) ;)

2008-04-10 @ 22:39:47
Postat av: Lancia

Christian min vän, jag tror inte att jag är författare, författare är aldrig något jag strävat efter att bli erkänd som öht. Jag bloggar för mina vänner, och jag har inte den blekaste aning om hur alla övriga imbeciller hittat hit. Och eftersom du, liksom många andra som kommenterat, uppenbarligen har problem med läsförståelsen tänker jag inte be dig läsa inlägget igen för det är antagligen inte till någon nytta, så jag gör ett nytt försök istället: Folk får gärna säga att dom är bögar, folk får vara hur mycket bög de vill, men när "Jag är böööööög, kolla vad uniiik jag är" blir större än personligheten, ens namn, what so ever, så blir jag inte jätteförtjust.

Ps. Du särskriver horribelt mycket. Stava gärna fel pga slarv, men särskriv förfan inte för det är bara ett tydligt jävla tecken på dålig bildning.

2008-04-10 @ 22:57:40
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: p

kunde inte hålla mig borta .. var tvungen å läsa vad fjortonåringarna skrivit här . fattar inte hur man kan
orka klaga på sexuell läggning . lika jobbigt som att gå runt å säga att man är hetro som du aldrig gör säger du .. ja må vara en jävla idiot . suga av nån i en buske utanför globen skulle jag inte heller göra .. å jag förstog i efterhand att det var en liten skolflicka som skrivit det här inlägget . vilket egentligen inte borde ha undgått mig med tanke på hur det är skrivet å med dess värderingar å synsätt å trångsynthet som bara är för mycket .. å du HULK du kan ju inte skriva att jag skrivit så i hans kommentarer .. hur ska det se ut när folk kollar där om jag skrivit så å upptäcker att det är en bild på dig där med anabolakuk å för stort huvud å inget inlägg från mig? snacka om att ni folk här inte är öppna i sinnet för att möta den underbara världen med frihet å kärlek å färger ..

2008-04-10 @ 23:27:27
URL: http://p3x.blogg.se
Postat av: Lancia

Åter igen bevisar du din dumhet genom att kalla mig skolflicka. Starkt jobbat herr P. För övrigt bör du med dina "anabolakuk" och "spräcka ditt anus" inte klaga på hur andra saker är skrivna. Jag visste att du inte skulle kunna hålla dig ifrån att komma tillbaka. Plånboken tackar. :)

2008-04-10 @ 23:36:50
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Bryt

Det kommer tyvärr tillbaka till vad Hanna skriver här ovan; inte en käft bryr sig om offentliga sexuella utspel, sexuella anspelningar eller raggningar, eller fördenskull snubbars skrävlande
om sina erövringar av damer, fittbetygsättningar eller slampdiskussioner. Spelet/The Game av Neil Strauss säljer som ett brasilianskt nyvaxat arsel på Copacabana, men ve! om The Game hade vänt sig till en hooooomosexuell publik. Då hade det handlat om ett bekräftande av en stereotyp, en fjollig och förminskande sådan. Sålänge det är heterosnubbar som köttifierar kvinnor är det okej. Det sticker inte ut så dant. Det är något vi alla förväntas acceptera och svälja.

Ni SER ju bögarna för att de sticker ut både sexuellt och (i fjollornas fall) dramaturgiskt sett. De bögar ni ser, och stör er på, är högljudda exhibitionister. Jaha- vilka syns mest i heterovärlden, då, menar ni? Jo, naturligtvis de som skrävlar högst och lägger sig vinn om att synas mest. Oavsett läggning är mönstret detsamma- med andra ord är det inget bögfenomen ni sätter fingret på, utan ett helt banalt mänskligt sådant.

Men fortsätt att uppröras över de hemska bimbobögarna. För all del. Det tar ju fokus ifrån den patetiska massa heterosexuella män utan vett att torka smegma från ollonet, som sitter och citerar Neil Strauss för att få lite mer fitta. För DET beteendet är ju allt annat än stereotypt och skittrist. Om inte annat kan man ju alltid etikettera det med det nya PK, dvs "icke PK", och känna sig fruktat revolutionär.

2008-04-11 @ 00:10:29
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Hulk-Hogan

"p." du är ju helt jävla efterbliven, totalt jävla värdelös på svenska är du med, hoppas du dör i en brand din jävla idiot

du snackar om färger o kärlek o skit, du vet ingenting om personerna som kommenterar i den här bloggen förutom dina bögpolare så dra iväg o sug kuk i amsterdam din jävla looser

2008-04-11 @ 01:11:40
Postat av: Luka(s)

Oj, oj, vad Freud kunde fått ut mycket av det inlägget!

Tack för en väldigt underhållande läsning, Lancia, även om det säkert inte var på det sätt du skulle velat. :-)

Och tack, Bryt, för en klockren analys.

2008-04-11 @ 01:29:16
URL: http://lukas-romson.blogspot.com
Postat av: Lancia

Bryt: Det får stå för dig i så fall. Jag är inget fan av sådan lektyr som du beskriver, tyvärr, du fick mig inte där. ;)

Jag stör mig nödvänsigtvis inte på allt och alla som sticker ut, det handlar om hur man sticker ut. Jag stör mig på titta-på-mig-individer. Folk som skränar och härjar i syftet att synas. Synas och inget annat. Jag hade mer än gärna skrivit ett inlägg för varje grupp då det gäller andra också och inte bara bögar, men med tanke på kvalitén på feedbacken så vet jag inte längre om jag vill göra det. Nej, det jag skriver håller inte heller så jävla hög kvalité, men du måste nästan hålla med om att de flesta kommentarerna inte tillför speciellt mycket med de slagkraftiga "argumenten" som finns däri.

Men så åter igen, vilket jag nämnt flera gånger redan, det är inte bögeriet i sig som stör mig, folk får gärna vara hur bimbo dom vill, se ut hur dom vill, det är när "jag är bög - se på mig!" tar över hela personligheten som jag stör mig. För man klär sig ju knappast i rosa FÖR att man är bög? Man klär sig i rosa för att man som person gillar det. Homosexualitet är inte en personlighet, det är en läggning. Skapar man sin personlighet därefter så fine. Hur som helst så ska du ha credz för att ha skrivit en av de få vettiga kommentarerna, ett av de få inläggen jag faktiskt orkade läsa och dessutom ta till mig - även om vi kanske inte delar varandras åsikter.

Hogan: När ger du dig? :D

Lukas med parentesen: Hehe, nu var du allt bra finurlig du!

2008-04-11 @ 02:26:47
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Andreas

Ler gayigt

2008-04-11 @ 03:03:02
URL: http://www.metrobloggen.se/andreaslanger
Postat av: Luka(s)

Min tanke var att det blev rätt lustigt när du mycket tydligt deklarerar att du stör dig på BB just för att han, som du uppfattar det, söker uppmärksamhet genom att blogga och uttrycka provocerande åsikter.

Som jag uppfattar det bloggar nämligen du enbart för att synas. BB verkar ändå ha som röd tråd att han vill förändra något, genom att synas vill han skapa acceptans för att alla ska få vara som de är.

Medan ditt syfte med att synas på en blogg verkar vara just....att synas.


Det där att du uppfattas som kille är lite intressant faktiskt. Jag skulle förmodligen också tagit dig för det, om jag inte läst Arrelius inlägg. Bloggens layout, dina åsikter, ditt sätt att leva som en slacker med dataspel (jo, läser man inte ordentligt ser det slackermässigt ut, mycket få vet att man kan försörja sig på dataspel) och omvänd dygnsrytm, din aggressiva attityd, ditt stora ointresse för städning och hushåll, dina hänvisningar till ishockey och fotboll, bristen på samhällsengagemang, alltihop tyder på en manlig bloggare. Det enda som skiljer texterna en smula från vad man skulle kunna uppfatta som författade av en straight lågutbildad, singelman på 20-30 år som inte läser dagstidningar och vars kulturkonsumtion består av hyrda öl, dataspel och actionfilmer, är att ditt språk är korrekt och faktiskt ganska läsvänligt.

2008-04-11 @ 14:57:41
URL: http://lukas-romson.blogspot..com
Postat av: Lancia

Lukas, nu känner jag att det blev lite snurrigt här. Bara för att jag är som jag är, slacker, ointresserad av städning och hushåll, sysslar med datorspel, har den layout jag har med mera så är jag inte en "normal" tjej? Så tolkade i alla fall jag det du skrev, men rätta mig gärna om jag har fel. Blir det inte lite samma sak som mig vs BB? Du antar att jag är som jag är genom att ha läst min blogg och jag antar att han är som han är genom att ha läst hans blogg. Jag tycker du dömer mig lika mycket som jag dömde honom, men till istället från att kalla det mobbing tyckte jag att det var mycket intressant med din analys. :)

Att jag sedan bloggar i syftet bara för att synas vet jag inte riktigt. Grejen med min blogg har egentligen alltid varit att skriva för mina nära och kära så de kan följa med i mitt liv. (Jag reser en hel del etc) Min blogg har flertalet gånger uppmärksammats pga några bakom-kulisserna-inlägg jag skrivit, och i ärlighetens namn har jag inte riktigt gillat det till 100%, och faktiskt många gånger funderat på att lösenordsskydda bloggen för att få ha den ifred tillsammans med just enbart vännerna. Men allt som har med lösenord att göra blir bara krångligt, så jag har låtit bli.

Lev väl!

2008-04-11 @ 20:12:00
URL: http://lancia.blogg.se
Postat av: Luka(s)

Jag använder aldrig ordet "normal" om några människor, eftersom det inte säger någonting.

Det jag skrev var att av den information jag får på din blogg är det väldigt lätt för mig att, utifrån normativa uppfattnignar om hur man och kvinnor beter sig, tolka dig som man.

Du skrev att du ogillade BB, och att hans texter fick dig att vilja ta fram köttyxan och hugga av kroppsdelar. Om du tycker att min kommentar att det inte är konstigt att folk uppfattar dig som man är lika nedvärderande som det du undrar jag vad du har för åsikter om män generellt.

2008-04-11 @ 20:36:26
URL: http://lukas-romson.blogspot.com
Postat av: Johnny Scharonne

Ditt inlägg visar på okunskap. Homosexuella har blivit osynliggjorda genom tiderna och har t.o.m. varit förbjudet för inte så länge sen. Tack vare de homosexuella personerna som vågat synas (på vilket sätt de än gör det) har lagarna kunnat ändras och homosexualitet blivit tillåtet. Folks syn på homosexualitet är fortfarande späckat med fördomar och oförklarligt hat. Det handlar om kärlek - och visst, om sex också - precis som heterosexualitet gör. Heterosexuellt sex har mycket större plats i samhället än homosexuellt sex så kom inte och påstås att det tvingas på dig. Om något tvingas på en är det heterosexuellt sex. Kolla på 100 slumpmässigt valda filmer. 90 av dem kommer innehålla heterosexuellt sex och hångel. Om man har tur blir homosexualitet NÄMNT i fem av dem. Och alla porrblaskor i matvarubutikerna som tvingas på oss - är de inte bara till för heterosexuella män, så säg?
Vi homosexuella har prideparaden och vi har internet där vi får uttrycka oss fritt. Ingen behöver läsa det vi skriver, men vi gör det ändå. För vi vill inte osynliggöras mer! Homosexualitet har censurerats bort från mängder av filmer för att såna som du kanske blir stötta. Oh NOES.

2008-04-15 @ 13:48:02
URL: http://scharonne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild