Saved

Det höll på att bli resan from hell, men med lite tjat och hets så räddades den till ett mycket trevligare alternativ. Jorå, det gjorde den!

Flygresan ToR Los Angeles bokades i förrgår. Lyckligt ovetandes om att Seat24 missat att ta med en väldigt viktig del i flighinfon så betalade vi, och det var ren tur att min gode vän Marc igår kväll upptäckte felet. "Total restid: 22h15min"

Arlanda - Heathrow: 1h 30 min. Allt i sin ordning där. Väntetid på Heathrow: 3h 30 min. Också det okey. Heathrow - LAX: 17h15min. Det där var däremot inte okey utan snarare jävligt suspekt. Visserligen fanns ett stopp med enligt e-ticketen, men knappast troligt att det skulle ta 8h. Jag blev tokförbannad när jag insåg vad min kollega M bokat förnågonting. Jag gnällde och tjatade på honom om att ringa flygbolaget för att se om det på något sätt var möjigt att fixa till. Sthlm - LAX brukar gå på 8-9h, det fanns inte en chans att jag tänkte flyga samma sträcka fast med den dubbla tiden. M hävdade att det inte fanns en chans att få det tillfixat hur många samtal han än ringde men jag var ihärdig. Till slut lyfte han luren och jag gick och lade mig.

Vaknade i morse av ett meddelande som gjorde att jag genast drog på smilbanden. Seat24 hade gjort bort sig. Det var inget stopp det handlade om utan en mellanlandning i Washington. Denna miss gjorde att vi kunde få pengarna tillbaka och därmed boka nya och bättre biljetter. Vi bokade nya biljetter. 15h total restid via Zürich. Med en över-atlanten-tid på 10h är jag betydligt mer nöjd.

Tack Marc för att du upptäckte dundermegafelet och tack mig själv för min otroliga förmåga att gnälla och tjata när det som bäst krävs!

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild