Chengdu & infanterield

Chengdu är ingen vacker stad, och inte speciellt rolig heller. Nej faktiskt ganska ful. Gårdagens fina väder drog visserligen upp betyget, då det bara varit smogigt, dimmigt och regnigt innan. But still not beautiful.

Vi vandrade lätt över en, en och en halv mil igår, vilket suger hårt atm då både jag och Henrik valde våra absolut sämsta skor. Detta beslut kan vi dock någ skylla på att vi inte riktigt var oss själva med tanke på att vi kommit tillbaka till hotellet vid sju på morgonen efter lite härligt svirande. Eller ja, alla andra shitfaced och jag en mycket road nästan helt nykter åskådare.

Nej finns verkligen inget av värde att skriva om den första "lediga" dagen mer än sådant vi redan visste: KFC är överskattat, kineser glor, och "infanterield" är förbannat jävla painful.

And yes, jag är still jetlaggad. Jag är inte uppe kl 05 lokal tid för att det är kul...

På schemat idag: Pandaparken och dra vidare till Beijing. Tjing!

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Nice from far but far from nice är ett uttryck som kanske även passar den världsdelen?

Postat av: Ida

ska prova esberitox! jag får hålla tummarna för att det funkar.



jag hoppas du har det gött in china! vi ses då du landar :D

2009-10-04 @ 23:32:08
URL: http://idarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild