Främlingsfientliga ungrarsvin

Känner en sådan otrolig stolthet att glädjetårar börjar ansamlas i ögonvrårna. Stolthet över min ungerska bakgrund, mina föräldrars forna landsmän. Dessa landsmäns förmåga att trots total avsaknad av vad som vi andra människor kallar för hjärna ändå klara av vardagen... Jag syftar givetvis till resultatet i det ungerska parlamentsvalet som hölls under söndagen.

Ärligt talat så har jag inget jätteintresse i ungersk politik men jag vet att situationen för landets invånare är snarlik den vi dras med här i Sverige. Kanske snäppet värre till och med. Missnöjet är stort och det knorras och grymtas från alla håll. Så vad gör medborgarna när det vankas val? Det enda rätta såklart! Dom röstar in ett renodlat nazistparti i parlamentet. Ett parti som får våra svenska främlingsfientliga partier att framstå som små mysiga kissekatter i jämförelse. 17% av rösterna!

"Nu sluter sig Ungern till de EU-länder som får ett utpräglat främlingsfientligt, högerextremt parti i sitt parlament. Jobbik har närmast nazistiska drag och har profilerat sig på en aggressivt antiromsk och antisemitisk retorik.


Partiet när drömmar om att återskapa ett Stor-Ungern som skulle inkorporera ungerskt dominerade områden i grannländer som Slovakien och Rumänien." (DN.se)

 

1939 drog Hitler och hans sköna gäng igång andra världskriget och hann under sitt härjade fram till 1945 med att skörda 60 miljoner dödsoffer, varav runt en halv miljon av dessa var ungrare. (Ungerns totala befolkningsmängd låg på 8 milj). Sedan kriget tog slut har man sagt att det som skedde då inte kommer att ske igen, att europas befolkning lärt sig en läxa när man insett konsekvenserna av sina handlingar, etc. Förklara då varför 17% av ungerns 10 045 000 invånare idag lagt sin röst på ett nazistparti. 17 % är 1 707 650 personer. Det är rätt många i ett så litet land. Ungern är med andra ord en bra bit på väg mot ett nytt nazityskland, fast nu med siktet främst inställt på romerna.

Dom ungerska romerna, och även romer i grannländerna, har redan länge varit utsatta för hot och våld. Folk bokstavligt talat spottar på dom, det har förts kampanjer där kvinnor tvångssteriliserats (främst under kommuniststyret), man bränner ner deras hus, man till och med arrangerar dödsskjutningar romer. Dom allra flesta ungrare jag känner till, både i ungern och här i sverige, talar väldigt illa om romer. Allt som oftast dessutom helt utan grund för sina påståenden och uttalanden, utan mest bara för att det helt enkelt är "inne" att tycka så. Jag personligen har aldrig upplevt någon alla dessa hemskheter som romerna i ungern sägs syssla med, vad jag däremot sett dom göra är att gå omkring och leta föda i folks soptunnor i bostadsområden för att dom svälter. Kanske har jag haft tur, kanske är dessa människor verkligen så hemska som majoriteten ungrare utmålar dom att vara, men det rättfärdigar knappast en etnisk rensning light.

Okej, alla ungrare är inte såna här svin, och utan att vara det minsta ironisk denna gång(som jag möjligtvis råkade vara i början av texten), så är jag faktiskt stolt över att mina släktingar inte delar dessa värderingar och åsikter med majoriteten av sina landsmän. (Trodde aldrig jag skulle behöva vara stolt över nära och kära av den anledningen att dom inte gått och blivit nazister som alla andra i deras närhet.)

Nej, det som är på väg att hända äcklar mig. Way to go, Ungern...

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: szia

att Jobbik nått 17% är en katastrof i sig. Problematiken/situationen är samtidigt mer komplicerad än hur du skriver om det. Ungern befinner sig inte bara i en ekonomisk kris, utan även i en social och politisk kris. Befolkningen törstar efter nya vindar/partier. Två nya har tillkommit parlamentet: LMP och Jobbik. Ge det några år så är Jobbik borta eller inte extrem höger längre. Sen kan du återigen vara stolt över ditt ursprung ;) Gällande romer är det ett gigantiskt socialt problem. I och med internet har högern kunnat påpeka saker som den politiska eliten valt att tiga om eftersom de då skulle förlora romska röster. Romer har utfört några brutala mord som har fått stor uppmärksamhet i media. Detta påverkar givetvis den "enkla människan". Sok puszi, Malmöböl

2010-04-12 @ 11:23:25
Postat av: Yllet

Alex @ Wikipedia!



naerå, vettig läsning is NAJS!

Postat av: Humanist

In necessariis unitas,in dubiis libertas,in omnibus autem charitas.<3

2010-04-13 @ 17:08:34
Postat av: Sarah

Vettigt sagt! Låter hemskt, det som händer & håller på att hända!



sv: ja, du har rätt om det där med lukterna. Men det hade jag glömt :P

2010-04-13 @ 17:17:22
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: SarahPaskota

sv: förstår att man stör sig på mammor som inte visar hänsyn. Det gör även jag.



Appropå kyrkan & pedofilpräster så blir jag så jävla förbannad. HAr inte skrivit något om det, för har faktiskt inte haft tid. Men det kommer nog. Vi gick ur, just för att de nöp min bror samt att de var så snorkiga. Min mamma blev fly förbannad.Tänkte skriva ett inlägg om religion & då ta upp det här med katolskapedofilpräster. Jag är faktiskt inte speciellt troende, om alls. Jag tror nog på en högre makt, but thats about it.

2010-04-14 @ 21:20:22
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: peter

ser att du har också blivit hjärntvättad av vänstern.

om man tittar på rubriken och din bild så ser man intelligensnivån på dig...så dina åsikter räknas inte särskilt mycket. kan garantera dig att det är ingen som bryr sig om vad du klottrar ihop här:D

men jag ska nog visa ditt inlägg bara så dem har något att skratta åt i Ungern :D



jag kommer i alla fall från Ungern, och röstade på Jobbik på ambassaden!!

2010-04-15 @ 22:55:48
Postat av: peter

most inkäbb magyarul írok.



te kis komcsi bibsiribanc, jó lenne ha nem hazudoznál összevissza a svédeknek te majom. ha annyira odavagy a cigókért akkor menjél és szopjál le egy cigányt.

gratulálok, nemtudom hogy hogyan sikerült ennyi hazugságot összefirkálnod egy ilyen kis böfögésbe amit ideokádtál. ahelyett hogy otthon ülsz a segílyen és a drogos mámorodban ilyen oltári baromságokat firkálsz inkább menjél el dolgozni és ne pofázz olyanról amihez nem értesz.

a jó kurva anyádat

2010-04-15 @ 23:07:23
Postat av: Humanist



http://www.opendemocracy.net/anton-pelinka/hungarys-election-and-viktor-orbans-choice

http://www.nytimes.com/2010/04/12/world/europe/12hungary.html

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hogerextrema-pa-frammarsch-i-ungern-1.1076421

2010-04-16 @ 10:06:26
Postat av: Lancia

Peter: Fint personangrepp du klämde in där. Är det på den nivån du vill föra en diskussion så visst, för all del. Inlägget du dessutom lyckades plita ihop på ungerska är mycket imponerande, verkar som du tagit väldigt illa vid dig av mitt blogginlägg. Du bryr dig i alla fall uppenbarligen om vad som skrivs här då du kommenterade. :)



Vad i mitt inlägg är det du påstår är rena lögner? Bara för att jag inte hyllar folkmord och etniska rensningar så betyder det inte att jag vurmar något speciellt för just zigenare. Hade du läst det som verkligen stod istället för att tolka in dina egna åsikter hade du insett det.



Är väldigt nyfiken på varför du dessutom var tvungen att gå över till ungerska när det kom till att skriva såna otrevligheter som du gör. Huruvida jag brukar droger, vill suga av zigenare, eller är en kommunist vet jag inte om du är helt rätt person att avgöra. Ditt språkbruk påvisar snarare vilket typ av brillianta människor det är som röstar på nazistpartier.



Med tanke på det ungerska medborgarskap du uppenbarligen verkar besitta antar jag att du är invandrad till Sverige. Tanken har inte slagit dig att ett likadant parti i Sverige för länge sedan hade sparkat ut din ungerska röv ur landet?



Ta och kamma dig, är du snäll.

2010-04-16 @ 11:59:21
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: peter

uppenbarligen så kan du inte ens ungerska vilket betyder att du har noll koll på vad som händer i Ungern, har säkert inte bott där häller.

Du sitter i Sverige och har väldigt mycket åsikter om något som du inte har någon aning om. åk till östra Ungern o bo i en Zigenarby, sen vill jag se vad du skriver :)



på tal om nivån i mitt språk "Främlingsfientliga ungrarsvin" vad är det här för nivå på ett inlägg ??:D jag kan ju lista ut att du uppenbarligen inte har någon akademisk utbildning heller, kanske med lite tur, gymnasieexamen....?:D vilket säger mycket om hur pass påläst du är om det hela, därför finns inget att diskutera....



det här med att man blir utkastad av invandrarkritiska partier visar också bara din låga intelligensnivå. SD har till exempel en Ungerska som kandidat



2010-04-16 @ 17:52:35
Postat av: Lancia

Du verkar nästan ohälsosamt besatt av min intelligens.



Likställer du Jobbik med SD så får det stå för dig.

2010-04-19 @ 15:26:49
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Hulk Hogan

Peter: Kan inte du gå o suga av samtliga på din farsas jobb ditt inavlade socfall?

2010-04-19 @ 16:42:56
Postat av: peter

har inte likställt någonting, vilken del av meningen har du svårt att tyda?

skrev ett exempel på ett invandrarkritiskt parti, som du förmodligen anser att dem också är nazister i din lilla uppblåsta fantasivärld vilket du har lyckats forma av dem få kunskaper som du har:)



det är kanske dags att skriva in dig på komvux och komplettera dina språkkunskaper,

eller behöver du en svensk-hebreisk ordbok kanske??

2010-04-21 @ 23:08:47
Postat av: Hulk Hogan

Sköna personangrepp du kommer med Peter. Ge mig din adress (Täby) Så ska vi se hur det funkar med rullstol för din del i fortsättningen. Bögjävel.

2010-04-22 @ 02:09:26
Postat av: Lancia

Föga förvånande att du åter igen kommenterar och inte lyckas åstadkomma annat än personangrepp. Det måste vara hemskt att vara så arg på någon man inte ens känner. En kram skulle du ha. En stor härlig zigenarkram, från mig till dig!



2010-04-22 @ 02:20:07
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: ArreliuS

Ungrare hatar zigenare, SD har ungrare i sitt parti. Jag börjar ana ett mönster.

2010-04-24 @ 21:18:36
URL: http://www.arrelius.se/live
Postat av: InHungary

Läste kommentarerna här... :O

2010-11-04 @ 19:45:02
URL: http://inhungary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild