Arbalet Arena Female Cup

Ett av dom största femaleeventen i CS någonsin är över efter två dagars idogt spelande i Kiev. Trots att jag varit totalväck i några dagar pga kanske the worst jävla förkylning ever seen by mankind så har jag försökt hänga med lite smått. Ska försöka sammanfatta mina tankar lite.

SK vann turneringen och det unnar jag dom verkligen. Jag är så otroligt trött på allt detta trashtalkande bakom ryggen på egna lagkamrater/andra lag och/eller folk som rent allmänt är stora i käften när dom i regel inte har något att backa upp det med. SK-tjejerna har alltid uppfört sig och alltid levererat, så givetvis är dom värdiga vinnare.

Någon som lyckas backa upp iallafall lite av det hon spottat ur sig är zAAz som på
HLTVs spelarstatistik slaktar alla övriga spelare i turneringen. Bästa Rifler, bästa K/D, bästa fragger och bäst over all. Inte dåligt det! Men å andra sidan inte heller så förvånande om man faktiskt sett henne spela. När vi ändå är inne på spelarstatistiken glädjer det mig att pinglan ligger bland bottenskrapet. Omoget och långsint av mig? Might be, men so what. ;)

Jag måste erkänna att det dock är något disturbing att många av dom som spelade när jag var aktiv, och sedan dess fortsatt spela aktivt, ligger kvar på samma nivå som för 4-5 år sedan. Vad är det med tjejer och CS egentligen? Varför är det så himla svårt?

Jag antar att H2k är nöjda med sin värvning av damlaget confis. Två av lagets spelare ligger på sista respektive näst sista  plats av alla spelare som var i Ukraina denna helg. Laget som helhet var dessutom enligt statistiken sämsta lag på plats. fnatic å andra sidan lär väl vara hyfsat nöjda med sin rekrytering.

Att millenium inte lyckades bättre än att plocka en näst sista plats i gruppspelet förvånar mig. Laget är ju nästan helt och hållet exakt det samma som det lag som vann ESWC för några år sedan.

Tidigare när jag sett bilder från div. female-turneringar har jag kännt ett sånt otroligt sug att göra comeback. Under helgen har det dock inte ens ryckt lite i CS-tarmen. Jag har till och med övervägt att sälja min dator och köpa mig en minilaptop.

And dude, whats up med HLTVs bilder från helgen? Marc brukar ju vara bra på att fota, men dessa bilder är helt bedrövliga. Är det verkligen du som hållt i kameran, Marc?

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Yllet

Jag speccade alla finalmatcherna, bra spel och spännande rundor. Alla som tjaffsar om att damcs är lika spännande som damfotboll kan börja leta efter nya argument, alt ta sitt liv.



zAAz gjorde ett par riktigt sjuka rundor.



Nae, jag är imponerad!



OT: Tänk om mössen skippat sina fåniga fotosessions, då kanske de också hade haft en chans att plocka guld!

Postat av: ela

om hur kunde jag missa detta? :(:(:( skyller på att min dator fortfarande är sönder.



och håller med, man blev alltid sugen förr runt events, men inte längre.

2010-05-03 @ 17:44:45
URL: http://konstigtattvaraela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild