Helgen då...

Fredagen gick i nostalgins och soldyrkandets tecken. Jag gick ut på en lång promenad och bestämde mig för att ta en sväng förbi min gamla hood Klingsberg. Ett underbart ställe att växa upp i, centralt men ändå lugnt, fantastiska grönytor (fan vad gammal jag låter nu). Hela barndomen fram till tio års ålder gick i revy under denna tvåtimmarpromenad, allt från dagisen jag gick på, lågstadieskolan, vår gamla lya och alla andra ställen där man levt rövare. Det gladde mig att allt fortf ser ut som det gjorde då, hyfsat mycket i alla fall.

Avslutade sedan dagen med lite rysslands-visum-ansökan och gejming. Vafan nu när jag tänker efter så kom jag på att jag redan skrivit om det här. Klantigt. Men jag orkar inte ta bort.

Lördag: började segt. Tanken var att jag skulle åkt till Sthlm och hämtat lite fb-prylar samt härjat loss med Jojo och X, men det sket sig, för jag kompå att jag redan hade bokat in aktiviteter för lördagen (och söndagen, skulle ju tvätta, doooh). Vid 14-snåret tog jag både mig själv och Morten i kragen och stack iväg till Hageby Centrum. Grillmat och alkohol skulle införskaffas. Laxspett, miniflinta, potatissallad och öl blev det. Engångsgrill grlömde vi köpa så det fick Yllish stå för.

Även efter detta blev det lite nostalgiupplevelse då jag, på plats i Hageby, bara inte kan låta bli att åka upp till hästarna. Stallet där jag spenderade ungefär 90% av min vakna tid. Mysiga Noak finns ju kvar och jag var bara tvungen att hälsa. Ååååh vad jag började sakna Junior här. Noak saknar säkert oxå Junior, dom var ju bästisar. Sedan bar det av hemåt.

Efter att ha degat hemma i timmar ringde Yllt och hetsade. Jag och Morten fick eld i baken, sån eld att vi inte ens pallade vänta på spårvagnen utan promenerade till Klingsberg (igen, oh yes! ;D ) där grillningen skulle ske. Vi är så jävla sunda and healthy jag och M. Vi grillade, vi åt och vi var glada. Yllet är kanske ev av världens absolut bästa människor och det kan inte bli annat än bra när vi ses.





Kvällen var dock inte över här, utan jag och Morten hookade en spårvagn och begav oss vidare till Haga där Kofot hade födelsedags/inflyttningsfest. Curtain och Maria var också där och lyckan var total. Det var underbart att se dessa gamla rokar igen efter alla dessa är och vi blev 5 år yngre igen i varandras sällskap. Efter öl och tjat om Apan Axel vankades det Hugos.


Vi kom fram till ett nästan tomt Hugos. Märkligt tänkte vi eftersom det var lönehelg. Folket kom efter 1-2 h btw och då var det jäääävligt mkt folk i kö utanför. Hur som helst så whimpade Kofot, Maria och hennes kompis ur efter bara någon halvtimme/timme och gick hem respektive till Trappan, ett studentställe. Jävligt besviken på Kofot, men Curtain var ju kvar och vi hade det riktigt trevligt. Redan efter klockan ett skulle dock Curtain, bosatt i Lkpg hem. En kollega kom och hämtade honom och med i bilen hade han Curtains toksöta lille flat-valp. Många pussar och blöta öron senare åkte Curtain iväg och jag och Morten knallade hem och deckade.

Mer utförligt än såhär orkar jag inte skriva just nu. Skyller på att jag sitter vid en laptop. Tack för en underbar helg alla härliga människor!

24556-138

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ArreliuS

Lagom engagerade på gruppbilden ;)

Postat av: Lancia

Engagemang är för töntar

2008-04-28 @ 20:43:19
Postat av: Yllet

[HJAERTA]

Jag måste ju f.ö vara en av de personer som gör mig absolut bäst på bild. Helt sanslöst snygg överallt. Skjut mig nu och bespara er avundsjukan plx.

2008-04-29 @ 10:37:16
URL: http://yllet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild