Ett jävligt irriterande ord

Idag hörde jag några högskolestudender diskutera någon form av skoluppgift, vilken man bland annat skulle både diskutera och reflektera över. Jag vet inte vad det var för skoluppgift, men när jag gång på gång hörde dom säga ordet reflektera kände jag hur irriterande det ordet faktiskt är.

Anledningen är antagligen den att när jag själv gick i skolan var det ett jävla tjat om att vi skulle reflektera över ditten och datten. Lärarna ville ha reflektion på film, text, allt. Framtvingad reflektion är det absolut värsta som finns, att liksom bli tvingad att tycka något om något. Han man något att tycka så tycker man . Att bli tvingad till reflektion var något jag fann oerhört annoying bacl in the days, och antagligen även fortfarande.

Reflektion/reflektera är för övrigt ett ord som öht låter jävligt fult. Reflektera får mig av någon anledning att tänka på fläka. Fläka kön. Blä.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild