Lite kort om Hangzhou


Följande skrev jag under min flight mellan Paris - Sthlm under gårdagen:


Det sitter en man brevid mig och andas högt. Jag hatar folk som andas högt. Men jag hatar denne man ännu mer, eftersom han egentligen inte ens ska sitta här.

Egentligen är hans sittplats några rader framför, men givetvis kunde han inte unna mig njutningen att ÄNTLIGEN att få lite extra space för mig själv efter att ha suttit i ett litet pygmé-säte i 13h mellan Shanghai och Paris. Nej nej, här ska han sitta, och inte nog med det, han ska ta upp två platser också. En med röven och en med sina papper och sin matbricka. Jag själv har det eminenta nöjet att dela mitt lilla piss-flygplansbord med både laptop och matbricka. Pygmé igen alltså.

Slår vad om att det blir att sitta brevid något jävla pissmongo på tåget också. In that case åket rakbladen fram. Hade iofs gärna plockat fram dom redan nu men dom är dessvärre incheckade. (I mitt bagage som nästan garanterat tappats bort och är på villovägar till typ Boston eller något.)

Nåväl. Som bekant så har Kina, närmare bestämt Hangzhou, haft äran att ha mig på besök i tio dagar. Och vilka dagar sen!

Bästa komplimangen: "Du är som en hårig hund", ciretat Archi när han efter några glas Soju förmycket klappade mig över håret. f0rp prövkände också och instämde även han.

Galnaste upptåget: När kuben och Lord inne på Donken byggde ett 4 meter långt sugrör och försökte dricka med det ur en mugg på andra sidan rummet.

Mest överskattat: Korean BBQ. Käkade det, ej frivilligt, fyra gånger under vistelsen. Lika icke-gott varje gång. Slutade varje gång med att jag, efter att ha provmskat ytterst lite, bara åt riset.

Roligaste: cArns reaktion efter att ha letat i soppskålen efter en saftig köttbit och av misstag lyckats fiska upp ett fågelhuvud istället.

Mest worth it: 3 gratis karatefyllor med fyllekäk på Donken included. Nämnde jag att även taxiresorna, som varade ca 40min per styck var gratis för mig? ;)

Mest najs: Dubbelrummet jag hade alldeles för mig själv, med toksköna och mjuka sängar. Spelarna hade sängar lika bekväma som ett liggunderlag.

Happiest moment: När jag fann en Mc Donalds på min shoppingdag. Det visade sig för övrigt vara samma Mc Donalds som Sunde beställt tretton cheesburgare på kvällen innan.

Mest sug: Bortsett från maten, att min tröja/jacka försvann på G+.

Mest waaow: West Lake och något jättetempel vi besökte.

Mest unexpected: Att ToD faktiskt kan vara en riktigt trevlig kille.

I övrigt kan nämnas att jag bara sett två hundar. Tack och lov husdjur, inte mat. 5 katter, troligtvis vilda och som antagligen blir mat om nån får tag på dom. Förtom fåglar utomhus har jag också sett fiskar och andra vattenlevande djur, givetvis även dom i syfte att bli mat.

I Hangzhou cyklas det mycket. Cykelbanorna är riktigt rejäla, och dom människor som inte cyklar åker oftast trampmoped eller taxi. Taxis finns det sjukt många. Att åka taxi är dessutom förbannat billigt. Ca 100 Yuan för en resa på 40 minuter. 1SEK = 0.80 YUAN.

Nu har mannen brevid mig somnat och låter om möjligt ännu mer.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Yllet

Haha, Lance. Du är fan som en hårig hund, det har han ju helt rätt i!



Notera att det givetvis handlar om en extremt söt vovve.

Postat av: Trinelin

Men Alex.. menar du att Korean BBQ i Korea inte var gott? Var den samre an den du at i San Diego?:D

2008-11-07 @ 00:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild