Sjövärld


Så var även San Diegos största turistattraktion, Sea World, avklarad. Jag vet inte om $61 helt var värt det, men att för första gången i mitt liv få se späckhuggare var definitivt en upplevelse. Tafsa på sjöstjärnor och se underbart fridfulla manater äta sallad var inte heller helt dumt. Och ja, puffinsen såklart, eller lunnefågar som dom heter på svenska. Men favoriterna var nog, precis som alltid, sjölejonen. Så otroligt roliga och lekfulla djur, jag älskar att titta på dom. Solen var btw tillbaka idag och även det var mycket najs.

Efter Sea World-visiten kom Elin och Evan och hämtade upp mig, åkte och hämtade en jättepizza och drog igång film. Filmen Evan hade valt var dock inte direkt någon glufsa-i-sig-pizza-film då den bla. visade benrangel från auschwitz, svältande barn i afrika och sönderskjutna lik vid vägkanter. De gången filmen över huvud taget visade någon bild det vill säga. Vi bytte film.

Kvällens andra film minns jag inte riktigt vad den hette. Det var en riktig tjejfilm som handlade om någon brud som absolut ville bli gravid. Den var faktiskt inte alls speciellt bra utan snanare bara väldigt fjantig och överdriven. Kanse inte mina bäst spenderade 80 minuter so far i mitt liv.

Imorgon är det Fashon Valley, Galeto i La Jolla, beachen och Oktoberfest som gäller. Det blir nog najs.

Angående bilder så är det som så att kameran jag har, Fbs 350, inte går att läsa in bilder från via sladd, utan jag måste ha kortläsare. Fb har en kortläsare till denna kamera men den fick jag inte ta med mig då Martin, som har 30'n, (som det går att läsa in bilder från via sladd!!!!), ville ha med sig kortläsaren då han tyckte det är smidigare att läsa in med den. Detta innebär att jag inte vet när eller hur jag kommer kunna få in mina bilder, eftersom jag inte har nåt hemma att ladda in dom med heller. (Jävla Martin. Jävla jävla.)



Sea Worlds finfina Shamu

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Morten

en sånn vil jeg også se :( hadde dem hai også!??!

2008-10-11 @ 15:06:06
Postat av: Elin

Vi har också varit på Sea World och sett shamu! Fast inte i San Diego då, men San Antonio. Lite lagom avis på dig också. Sol och värme hade ju liksom inte suttit fel :)

Postat av: Yllet

ÅÅH RÄDDA WILLY!



Jag vill också kela med jättevalar.

ÖÖH kom hem nu ffs!

2008-10-14 @ 13:07:42
URL: http://yllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild