The jurney

Fram till Beijing gick faktiskt hela resan äcklig smooth. Kan bero på att jag sov hela vägen though, vilket stackars André inte gjorde. Har en vag förnimmelse av att något äcklig barn skrek emellanåt, men thats it.

 

Väl i Bejjan blev det dock snäppet värre. Jag började med att lura på André på en buss till en annan terminal, inrikesterminalen, då jag tog förgivet att vårat inrikesflyg, liksom alla andra inrikesflyg på Beijings Airport, skulle avgå från den terminalen. Faktum är att jag kollade inte ens på skyltarna, jag hade uppenbarligen glömt bort att vi inte var kvar i logiska Sverige.

 

Vi kommer fram till inrikesterminalen för check-in en och en halv timme innan flyget går. Phew, vi hann! Köade i ~15 min innan vi kom fram till disken, där vi får beskedet att vi är på fel terminal. Vi sprang ut till platsen där mellan-terminalerna-bussarna går, väntar ytterligare 10 minuter innan bussen kommer. Givetvis får vi inte gå på då det är avstigningshållplatsen, utan vi måste ner två våningar dår endast två hissar går. Imagine hur lång tid det tog att ta sig ner då alla kineser i världen skulle med hissjäveln. Vi kom till slut ner och hann med en buss tillbaka till rätt terminal och checkar in 30 min innan take off. På fitthåret!

 

Det lustiga här var dock att jag fick checka in, fick min biljett och mitt bagage omhändertaget. André fick inte checka in, han skulle komma tillbaka 10 minuter senare och checka in då, av okänd anledning. Sagt och gjort, också André fick haka på flighten.

 

En rush till gaten och ingen har boardat. Två timmar senare har fortfarande ingen boardat. Ingen info, ingen ny tid för avgång, men så öppnas dörrarna och vi får kliva på - bussen. Alltid ett sådant jävla antiklimax att åka buss till flygplanet. Uppenbarligen så blev avgången försenad pga flygplansbyte, då vi till vår stora förtjusning fick flyga jumbojet under den 1,5h långa sträckan. Inte ens till en fjärdedel fylld jumbojet.

 

Väl framme i Hangzhou möttes vi av en pyttekinesiska och fick åka bil till hotellet. Checkade in, insåg till min stora förvåning att jag skulle dela rum med koreanska Harim som jag känner smått sedan tidigare, dissade not so good looking f00d som vi blev bjudna på, drog en snabbis till KFC med fnattarna, och sedan stupade i säng.

 

 


För bilder får ni hålla till godo med dom som finns på min profil på ansiktsboken då uppkopplingen atm inte tillåter att jag laggar upp dom här i bloggen just nu.

 

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild