Melodifestival n' shiet

Jag är inget jättefan av Melodifestivalen men man måste ju hänga med liksom. Här är mina åsikter om finallåtarna: (Läs eller skit it, carefejs liksom.)

Måns - Hope & Glory:
Typisk Måns-låt. Funkar helt okej i sammanhanget.

Caroline af Ugglas - Snälla snälla: Det är nånting med Ugglas jag aldrig riktigt klarat av. Det är nånting aplikt över kvinnan. Kläderna, gluggen, rörelserna. Låten är inte riktigt så illa att jag vill skära mig i takt till den, men den ska definitivt inte vidare.

Agnes - Love Love Love: Glittret är där, fläkten är där, discodunket är där, den snygga bruden är där. Funkar.

H.E.A.T. - Thousand Miles: Låten är najs men killarna ser ut som stryk. Låten skulle nog kunna funka i Ryssland och deras looks skulle nog vara tidsenlig med vad dom kör där borta atm.

Emilia - You're my World: Emilia är gullig. Låten är gillig. Jag gillar den men den funkar nog inte i Eurovision.

Alcazar - Stay the Night: Härligt disco n' gay! Inte helt i min smak men det funkar här.

Sarah Dawn Finer - Moving on: Jag älskar solen i bakgrunden. Låten är ganska stark men jag vet inte hor det skulle funka i Eurovision. Finer är grym som vanligt.

EMD - Baby Goodbye: Ja, jo, låten är okej. Men deras moves? Vad är grejen med deras armrörelser lite då och då? Set helt sjukt aslöjligt ut.

Sofia Berndtsson - Alla: Den här var ganska najs faktiskt.

Molly Sandén - Så vill stjärnorna: Molly är duktig men jag är så trött på sånnahär ballader. Den här låten med ennes röst låter precis som en såndär typisk disneyballad.

Malena Ernman - La Voix: Tävlingen i särklass snyggaste framträdande. Kläderna och det svartvita = mums. Första gången jag hörde låten ville jag bara döda mig själv. Sedan dess har den vuxit men jag är fortfarande inte direkt förtjust i den, men refrängen är stark.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Ela

JAG SKÄMS OCKSÅ



för låten har liksom vuxit fast på mig med :(

Postat av: Fräcka Fröken

Så du har gått och blivit en schlagerråtta du också! Du har ju till och med gått längre än vad jag gjort och kommenterat varje bidrag för sig!



Hoppas nu att låten växer sig sjukt stor i de europeitska hjärtana som röstar och att vi kan vinna hela tjottabalongen.

2009-03-15 @ 12:20:44
URL: http://pemmsonsblaj.blogspot.com/
Postat av: Fia

först hatade jag opera-låten, men nu har jag hjärntvättats och den är faktiskt riktigt bra! dock hejade jag på måns :P

2009-03-16 @ 09:39:46
URL: http://1nevitable.blogspot.com/
Postat av: Martin

lance, du har alltid legat i absolut topp över bittra tjejer jag känner, som hatar det mesta, men det här, vad i helvete? du ska bara skriva att "bränn globen så att alla schlagerartister dör"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



gör om gör rätt!

2009-03-16 @ 10:07:49
URL: http://martinlindback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild