Allmän garderob



Så här ser det ut i vår farstu hela tiden. Det är samma familj som alltid vrålar och härjar i trappuppgången som använder farstun som garderob.

Minns när jag åkte tåg för något år sedan och en barnfamilj (2 vuxna 2 barn) åkte i samma vagn. Föräldrarna hade hängt familjens jackor över sätena framför, där det senare visade sig att två personer hade sina sittplatser.
- Ursäkta, men har ni lust att flytta dom här grejerna?
- Nja, alltså vi får inte plats annars. Vi har barn, du vet..

Vad är det som får folk med barn att tro att det är okej att sprida ut sina grejer precis över jävla allt och fullständigt skita i att visa respekt för andra. I vår trappuppgång får inte ens gamlingarna ha sina rullatorer framme trots att det på bottenvåningen finns gott om utrymme under trappan. Eller nej just ja, där står det barnvagnar och pulkor i horder.

Fan inte okej alltså.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: ela

håller med förjävligt! ta kläderna och släng med motiveringen (

nej men vaddå? jag trodde det va skräp?) eller lär deras ungar fula ord! sånt brukar inte uppskattas..



Nej jag vet inte, ärligt talat brukar såna här människor vara rätt döva för andra människors behov och ens existens. Credds till alla trevliga normala småbarns föräldrar som inte glömmer bort hur man ska bete sig som människa.

Postat av: arrelius

Låt nån sur vaktmästare beslagta allt :P

2011-01-09 @ 01:00:36
URL: http://www.arrelius.se/live1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild