Kompis, det går bra nu!

Jag är så otroligt tillfreds med livet just nu att det fan inte är sant. Är inne i ett helt fantastiskt flow på precis alla fronter, och senaste veckornas semester har knappast gjort läget till det sämre. Bortsett från 35 grader varmt, sol och bad, har jag kommit till insikt med så otroligt många ting. Otroligt skönt.

Sedan sist har jag;

Tagit C-körkort.
Träffat helt fantastiska nya vänner.
Fått tillökning; TV-pejlarn, Boba Fett och Chewbacca.
Roadtripat till mormor i Ungern.
Haft finbesök från Norge.
Säkert en massa mer som jag inte minns på rak arm.

Givetvis en del mindre roliga saker som hänt också, men tamejtusan ingenting kan sänka mig just nu. Verkligen ingenting. Det är jag för awesome för.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Myaraq

<3

Postat av: Michaela

Såg dina råttvideos på youtube och googlade ditt namn. Måste säga att dina råttor är det sötaste jag har sett! Sitter och fånler. Så himla, himla adorable!

Vill ha råttor själv, men vet inte om de får rum, bor i en etta, och burarna är ju så stora.

Älskar hur de slåss om vattenflaskan och Jannes lilla söta nos som sticker ut ur hålet i tyget.

2011-07-24 @ 20:55:37
Postat av: Michaela

Får jag även ställa några råttfrågor, du verkar vara en expert?

Tycker du det är någon stor skillnad på han- eller honråttor?

Kan man lära alla råttor att bli rumsrena?

Lär de sig verkligen sitt namn och kommer när de ropar?

Klarar de att vara ensamma hela dagen (i buren)?



Äsch, jag struntar i att jag bor i en etta, jag får slänga ut någon annan möbel. Längtar ihjäl mig efter att ha råttor.

2011-07-25 @ 09:23:37
Postat av: Lancia

Hej Michaela! Jag svarar här då du inte lämnade någon webadress/mailadress.



Jag är långt ifrån någon råttexpert, men jag ska försöka besvara dina frågor så gott jag kan. :)



Jag själv har aldrig haft honråttor permanent boende här, men dock tillfälligt samt att jag har flera vänner som har honor. Jag föredrar hanar utan tvekan, dessa är i regel betydligt lugnare. Stora gosklumpar som man kan ligga och kela med i soffan framför TVn etc. Givetvis kan även pojkar busa och vara äventyrliga dock. Det är lite för mycket fart och spring i honor för min smak.



Rumsrena och rumsrena. Lära råttor gå på låda är lätt som en plätt. Faktum är att alla mina råttor har lärt sig det av sig själva. MEN, detta gäller bara bajseriet! Kissandet är det inte lika rumsrent med, utan det sker där det sker, oftast.



Om råttor lär sig sina namn vet jag inte, däremot brukar dom vara väldigt pigga på att komma när man ropar. Och när man inte ropar också. Råttor är flockdjur och väääldigt sällskapssjuka. Man kan tex tävla i agility med råttor, där bla ett moment är inkallning. Så helt dumma kan dom inte vara på den punkten. :>



Råttor klarar av att vara ensamma i buren längre stunder, men utetid, motion och aktivering dagligen är givetvis önskvärt i någon/några timmar per dag. Med mat, kompisar och gott om utrymme i buren så är det inga problem att ha dom i buren när man är på jobbet/skolan etc.



Råttor är fantastiska djur och jag kan verkligen rekommendera dom som husdjur till både stora som små. Nästan som små hundar, som man inte behöver gå på promenad med. Om du inte är helt säker på att det skulle funka för dig att ha råttor så kan du alltid låna hem någon annans på prov. Burarna behöver inte vara så fasligt stora, men ju större desto bättre, givetvis.

2011-07-25 @ 23:08:15
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Michaela

Tack snälla för svar!

Alltså, har tittat på Frillan, Janne och vattenflaskan typ 30 gånger, det är verkligen det sötaste jag har sett! :)

Lyckliga du som har så fina och charmiga råttor! Hoppas verkligen jag kan skaffa några själv.

2011-07-26 @ 17:08:52
Postat av: Jessi Fox

fuck you, din sommar har varit grym.

2011-08-09 @ 10:23:54
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild