Så tillhör även Saddam det förflutna...

Slog på TVn i morse när jag vaknat och fick på Sky news hur de rapporterade att Saddam blivit hägd och därmed avrättad. En lite konstig, nästan kuslig känsla infann sig hos mig. Jag var inte berädd på att det skulle hända så snart, häromdagen var det ju tal om att Saddams dom skulle överklagas och att avrättningen inte skulle bli av, och om den nu skulle bli av skulle det göras strax inom 30 dagar.

Att avrätta honom så snabbt, utan att han fått stå till svars för alla de brott han begått var inte helt rätt gjort enligt min mening. Dessutom borde han fått lida för sina handlingar, inte avrättas och därmed få en utväg till att slippa lida. Att sedan verkställa en avrättning genom hängning känns lite väl barbariskt och medeltida. Visst, han var vidrigt barbarisk själv när han utförde folkmorden med mera, men ändå...hängning. Det är 2006. (än så länge iaf ;P )



Jag är iallafall hemma från Skövde nu, sliten som vanligt, precis som man skall vara efter LAN. Sov verkligen inget bra på hotellet, och jag har kommit fram till att det måste vara för att jag kunde se klockan hela tiden. Vaknade säkert var 15-30:e minut hela natten, stirrade på klockan och kännde mig stressad. Dock kom jag inte på förrän i morse att jag borde täcka över den, men då var det ju försent. Klockan var liksom inbyggd i TVn så den gick inte att vända bort. :/

Nu är jag trött, ska nog sova en stund. Ställer klockan på 20 ifall jag skulle dyngsomna så jag inte missar Globen Horse Show och Kvarteret Skatan på TV.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild