Guten abend!

Sitter här i ett tomt pressområde hos NGL, ja faktum är att nästan hela den enorma byggnaden är tom på iallfall besökare. Alla montrar har stängt, några har dock fortfarande öppet och har ölförsäljning nu när kidsen kastats ut.

Vafan sitter jag kvar här för när alla stuckit och matcherna är slut undrar ni säkert nu. Jo, såhär är det: Fragbite är ju en sjukt ambitiös sida som alltid ska filma o ha sig. Även detta evenemang blir givetvis filmat trots att vi inte ens har filmare med oss egentligen. Jag är för tillfället ensam FB:are på plats, men den rara dansken Marc från HLTV.org kunde inte motstå mitt erbjudande om att få följa med till tyskland och vara stand in movie maker så nu sitter vi här och redigerar film. Tar alltid en sån jäkla tid det här!

Har även lyckats glömma hårborste och tandkräm hemma. Tandkräm finns ju alltid att låna, typ av Marc, men med hårborste blir det värre. Killar är i regel korthåriga och bortar inte håret speciellt ofta, då detta dessutom är ett mansdominerat yrke så är det jäkla svårt att få tag på en borste atm. Idag har jag klarat mig utan, men fatta imorgon när jag tvättar håret. Jesus, blir säkert snyggt.

I övrigt så har jag inte hunnit med mycket mer alls än att fota spelare, skriva nyhet samt hjälpa dansken med filmtexter. Har vandrar runt på området ytterst lite, men to be honest så är jag inte så jäkla intresserad av alla montrar innehållandes totalt värdelösa spel. CS ÄR LIVET. YEY.

By the way så började våran dag här förbannat pissigt. Vi fick hetsa upp kl 07:30 för att hinna hit i tid innan matcherna. Hade fascist-filip varit här hade han garanterat kört upp oss 05. Anyway, 08:30 lyckades vi komma med ett jävligt överfullt tåg från Halle där vi bor till mässhallen här i Leipzig. Svetten rann, ja det rann verkligen svettpärlor i nyllet, där vi stod som packade sillar i 20-30 minuter. Döden har sällan varit så välkommen som den var just då.

När vi väl kommer fram och ska ha våra presspass för NGL så går även detta givetvis åt helvete. Vi har anmält oss för presspass precis som man ska, men vi finns inte med på listan. Vi får skriva upp oss manuellt och blir ombedda att komma tillbaka två timmar senare för att få våra presspass. Helvete heller, det är ju svenskmöte i första matchen, (den som vi ombed komma tillbaka efter), what to do? NGL-området är en rejält upphöjd scen med ett ännu högre staket runt om i svart plast. Man kan med andra ord inte ens se toppen av huvudena på de som sitter här inne. Jag lackade och lyckades efter 1h få mitt och Mars förbannade presspass så vi kunde få komma in på NGL och filma och fota lite iaf. innan matchen var slut.

Så nu sitter vi alltså här efter att alla jäkla matcher för dagen blivit avklarade och Marc fixar som sagt film. Han är dock något bekymrad över att Tomas skickade med mig en liten handycam då jag är dyngtaggad på att göra en massa små "dokumentärfilmer" hela tiden. Efter att ha gjort en dokumentär med konstaterandet att LUq högst sannolikt har ett stort datorbord hemma samt att pappersmuggarna i ESL-området är för jävla fula så tänker jag nu, till Mars stora fasa, ge mig in i långfilmsbranchen. (Feta planer på att supa ner progamers och dra ur dem smaskigheter finnes!)

Kära läsare, tro inte att jag blivit galen eftersom jag faktiskt bloggar, utan detta gör jag till stor del för min älskade mors skull som älskar att läsa våra resebloggar på FB. Men nu har vi ju ingen sådan blogg där, så jag får offra mig och skriva här istället. :) Oh by the way Bettan, fnatic är i final! :)

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild