Skit skit skit

Jag såg idag fram emot att skriva ett långt blogginlägg om vad som händer här i Birmingham och hur trevligt jag har det trots att jag inte är något fan av CGS, men istället så sitter jag nu här och funderar på om det verkligen är värt det, att arbeta kvar på Fragbite.

Det är inget fel på Fragbite i sig, jag älskar FB, jag älskar kanske inte alla mina medarbetare men jag accepterar dem. Och jo - vissa av dem har såklart en speciell plats i mitt hjärta. Jag älskar även att åka på coverresor. Det är scenen som suger. Det är det faktum att jag föddes som tjej som suger. Och idag hatar jag iofs även coverresor....

Varför? Jo, för om man är en tjej som arbetar med en mansdominerad scen har man automatiskt - om man så mycket som samtalar med någon av motsatt kön - även legat med denne. (Men alltså, vemfan ska jag annars snacka med om jag inte "får" snacka med killar om alla runt omkring mig när jag jobbar är just killar? HALLOO? ) Det är inte första gången jag drar igång datorn och möts av ett meddelande "Jag hörde av X att du legat med Y." Så frågar man "Varfan har X fått det ifrån?", och man möts av svaret "X såg att ni delade taxi/satt o snackade större delen av kvällen/nåt annat totalt oskyldigt" eller något i den stilen, Fruktansvärt irriterande då sådana meningslösa skitrykten kan såra folk. Nödvändigtvis inte mig, då jag vet vart jag har mig själv, vad jag gjort och inte, men folk runt omkring, folk som inte vet vad som är sanning och inte - kanske inte tar det på samma sätt som jag.

Skit. Nu ska jag döda någon.

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild