Fotboll - inte helt min grej men jag gör ett försök

Som bekant för de flesta, i alla fall de fotbollsintresserade, så lyckades IFK Norrköping ta sig upp till Allsvenskan igen efter förra säsongen. Efter att ha harvat runt i superettan på tok för länge bland de mindre värdiga har de nu äntligen rest sig ut dyngan. Frågan är bara hur länge de får vara kvar i Allsvenskan. Är det ens värt att hålla på dom liksom? Just svensk fotboll bryr jag mig inte så mycket om egentligen, jag kan inte så mycket om det heller to be honest, men som den Norrköpingsbo man är så måste man väl...heja lite?

När det kommer till utlänsk fotboll och framförallt engelsk är jag destomer insatt. Manchester United är laget. Varför? Kanske inte en helt 100% väntad story bakom, men here we go: som liten brukade jag ofta få hjälpa farsan med stryktipset. Jag tippade alltid på vinst till ManU, och ManU vann alltid de gånger vi tippat. Vad kan vara bättre för en åttaåring än att hålla på de som vinner hela tiden? Sen blev det bara så att man fortsatte hålla på ManU, och dom är ju inte dåliga nu heller så man kan ju lika gärna fortsätta ett tag till. ;)

Som ni märker är jag inget inbitet fotbollsfan, jag kan absolut titta på matcher, även om jag hellre tittar på hästhoppning, jag diskuterar det gärna med mitt Liverpool-freak till sambo och jag anser det vara en viss gnutta allmänbildning i att ha lite koll på fotboll, för det är ju trots allt ett ämne som är ständigt aktuellt och alltid finns runt omkring oss vare sig vi vill eller inte. Detdärblevvärldenslängstamening.


Fyfan vilket meninslöst ordbajseri jag just rev av, men inspirerad av Elfborgssupportern
Röd Guling kunde jag inte låta bli. Jag var tvungen att ge det ett försök. Att vara aktuell så att säga!

Och jaaa det är klart jag ska se ManU - Barca btw!

Till bloggens startsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild