Gasa ihjäl den där jäveln

Josefin Crafoord är en brud jag egentligen aldrig haft någon riktig åsikt om tidigare. Hon har alltid varit med någonstans men man har liksom ändå inte brytt sig. Numera hänger hon med Jakob och Paul i Vakna med The voice. Jakob och Paul är två härliga snubbar som ofta har en massa kul att säga. Josefin å andra sidan...nja, hon försöker, men hon lyckas inte speciellt väl. Man tycker nästan lite synd om henne när hon häver ur sig saker utan att tänka sig för och killarna skakar lite generat på huvudet och försöker rädda situationen med nån kul line om något helt annat.


Ja det är alltså sedan hon kom med i The Voice som jag började bilda mig en uppfattning om människan. En uppfattning som bygger på att hon, som jag nämnde innan, ofta talar innan hon tänker. Vi mins väl hennes påhopp på Linda Bengtzing som det blev stora skriverier om? Hon är för ful för tv!


image122

Så var det en grej hon sa igår, som jag inte kan komma över riktigt. Tilläggas bör att jag ALDRIG kollar på The Voice, som sänds på 5an, utan jag satt och zappade runt när det var reklam på övriga kanaler och hamnade där. I kanske 5 minuter. Under dessa 5 minuter han hon bland annat gapa ur sig följande om Bo Sjöberg, professor vid Sahlgrenska akademin i Göteborg, som i dagarna uttalade sig om att glassbilsmelodier är tortyr och gör barn feta:

- Om jag fick tag på honom skulle jag gräva en grop, kasta ner honom i den och sen täcka över. Sedan skulle jag planera en buske ovanpå

- Vadå? Skulle du döda honom? Frågar Jakob

- Nää, inte döda honom, men jag skulle kväva honom lååååångsaaaaamt

[...]

- Han kanske skulle vilja förbjuda den där gasbilen som åker runt i många andra länder oxå med gastuber till folks gasolsprisar. Dom spelar ju en melodi, säger Jakob

- Ja gas! Jag skulle gasa den där Bo! Jag skulle gasa ihjäl honom!


Här någonstans kom jag på mig själv med att bara sitta där och gapa framför TVn. Vad hade hon just sagt? Gasa ihjäl en annan människa? Är det bara jag som direkt gör kopplingar till jude-gasningen under nazi-tiden? Och den här människan har barn.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Yllet

Hahah jag tycker att hon är störtskön.
[v] Josefin Crafoord!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild