Här behövs ett klargörande märker jag

Det är okej att ni ger er på mig, som skrivit så hemska saker om er kompis. Däremot är det inte okej att ni påstår att jag hängt ut honom, stör mig på att han är öppen samt stör mig på sättet han har sex.


Att hänga ut någon är något helt annat än att länka till någon. Att hänga ut någon är inte inte att skriva att X är en bög när personen själv stoltserar med det. Är det någon som hängt ut Bimbo i det här läget så är det bara han själv. Att kommentera något är inte det samma som att hänga ut. Det är som att vi avslöjat hans stora hemlighet liksom...

Att vår vän Bimbo är öppen har jag inte klagat på. Vad jag klagat på är hans och många andras sjukt överdrivna fixering vid sin läggning att personligheten helt försvinner bakom den. Folk som tror att det är homosexualiteten som skapar en personlighet, som min kära väninna Linda sa; det är som att alla negrer skulle vara på samma sätt, som att alla flator skulle vara maskulina osv.


Hur vår vän bimbo har sex eller ej är faktiskt något jag inte avhandlat i min blogg, så jag förstår inte var Fröken Fridén fått det ifrån. Anledningen till att jag inte avhandlat det? Två anledningar faktiskt. 1. Jag vet inte hur han har sex. Alla bögar har nödvändigtvis inte analsex berättade min bögkompis Per. (Vänligen observera bögkompis) 2. Jag skiter faktiskt i hur han har sex. Vare sig det är analt, med djur, med dockor, med döda, med tjejer, med människor utan armar eller med kaktusar. Det jag skrev var att jag inte uppskattade det faktum att han bara var tvuuungen att avslöja att han knullat i ett offentligt duschrum. Men det är hans blogg, han skriver givetvis precis vad han vill lika mycket som att jag skriver precis vad jag vill i min blogg.


En fjärde grej som inte är okej är att kasta sten i glashus. Vår vän Bimbo och många av hans vänner gnäller något förjävligt om hur vi hängt ut honom. Så fasansfullt av oss att länka till Bimbos blogg! Oh no! Tacka och ta emot för de få extra träffarna du får av oss istället. Hur som helst, förutom det faktum att kalla det uthängning är att vara helt fel ute, så är ju dessa gnällade vadvinuskakalladom inte mycket bättre. I vissa avseenden värre faktiskt. Eller vad säger ni om att Bimbo och hans allierade inte bara länkar till oss(hänger ut!!!!!!!) utan även kallar oss för nedlåtande saker, typ troll och rövhål. Vi kallade Bimbo bara för hans, vad var det han kallade det, artistnamn? För jag antar att Bimbo inte menar något positivt med troll? :)


Det femte som inte är okej är att dra in 
Maleandro. Why? En bloggande bög som utan att hoppa på någon, till varken höger eller vänster, inte heller håller med er gnällspikar. Vad är det som är så himla svårt med att förstå att alla inte tycker som ni? Bögar som icke bögar? Förtjänar han att bli kallad nedlåtande saker bara för det? Ja, kanske det, men det får stå för er isf. Men förtjänar han att buntas ihop med oss "homofober" bara för att han inte själv är en titta-på-mig-individ och skyller det på sin sexuella läggning? Bara för att han inte väljer att se allt som antingen svart eller vitt?


Ni som tänker kommentera den här gången, snälla skippa saker som innehåller dubbelmoral:

Postat av: Jess

Att hänga ut folk precis som du gör, vad fan är det för sätt? Visst måste folk få skriva vad fan som vill i deras egna bloggar? [...]


Skippa även...


...att skriva saker ni inte har den blekaste aning om:


Postat av: Tommy

[...]Hade en tjej eller heterokille skrivit om sex så hade du inte brytt dig ett dugg. Dubbelmoral på hög nivå. ;)


Postat av: p

shit vilket gay inlägg . är du gay å avundsjuk för att du inte vågar komma ut å får bånge i udschrummet? :D


Postat av: p

kunde inte hålla mig borta .. var tvungen å läsa vad fjortonåringarna skrivit här . fattar inte hur man kan
orka klaga på sexuell läggning . lika jobbigt som att gå runt å säga att man är hetro som du aldrig gör säger du .. ja må vara en jävla idiot . suga av nån i en buske utanför globen skulle jag inte heller göra .. å jag förstog i efterhand att det var en liten skolflicka som skrivit det här inlägget .
  (Jag är varken kille med bånge i duschrummet eller skolflicka. Men tack ska du ha p)


...att klaga på hur saker och ting skrivs när du själv inte lyckas få en mening rätt:


Postat av: pehon flo

Alla har rätt till sina åsikter det håller jag med om men man kan göra det till en vis mängd och man kan ju välja nogare vilka ord och meningar man ska skriva så att man inte sårar nån. Men en sak ska ni veta ni som sejer att det är fel att skriva att man är homosexule. Ni ska bara veta att det är svårt för vissa att tala ut om sin sexuela stälning.

kram till dom som vågar stå för det dom är och för dom som håller lite med mig 
(Jag var tvungen att ta med hela här, för det var ju så hysteriskt roligt. :D Detta funkar även under underrubriken dubelmoral.)


...jag-orkar-inte-just-nu-inlägg:


Postat av: Hanna Fridén

[...]
Sedan finns det en massa, massa annat i det här inlägget som jag vill kritisera dig för. Men det gör jag senare, orkar inte riktigt just nu.


...att skriva om du bara vill visa hur många fula ord du kan:


Postat av: p

vill du säga nåt får du fan svara på min sida å inte här för jag läser aldrig den här bloggen igen .. såvidare du inte vill ha lite kuk!? å jag gör det inte för att ja e gay utan för att få spräcka ditt anus som är lika trångt som ditt synsätt på livet ..


...eller bara ren och skär idioti:


Postat av: Lindalarven

[...]om du stör dig så mycket på något kanske du istället ska låta bli att läsa och skaffa ett liv?" (Jag hänvisar för övrigt Linda att läsa denna text)


Och snälla särskriv inte för guds skull. Stava gärna fel, men särskriv inte.

Till sist: Jag gnäller inte på att folk är annorlunda, jag gnällde bara på ett av alla sätt att vara. För övrigt så förstår jag inte den här grejen med att det är så himla ballt att "inte vara som alla andra"? Om alla vill vara "inte som alla andra" så blir ju alla som alla andra ändå, eftersom alla vill gå emot det som anses vara normen men som nödvändigtvis inte är det?! (<-- En personlig tanke bara, snälla skjut mig inte, alternativt skicka era läskiga kompisar på mig :(  Förklara istället, please.)

Missa inte uppropet till stöd för Bimbo. Mer om det finns här! 

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Maleandro

Det är väl inte så konstigt att de bli förbannade på mig, jag är ju bög och borde därför hålla med dem oavsett vad de säger.

Tyvärr så funkar jag inte så iom att jag inte anser min läggning vara detsamma som min personlighet. Att ideligen hävda att man är förtryckt är bara ett fegt sätt att slippa fundera på varför folk kanske ogillar ens personlighet och åsikter.

Postat av: Röd Guling

Som fotbollsbloggosfärens ende konstnär tycker jag att du gör fel här. Första inlägget var helt underbart - sicken hetta du fick.

2008-04-11 @ 02:52:51
URL: http://rodguling.blogspot.com
Postat av: lisa

vi måste värna om folks rättighet till att vara fjolliga men inte om folks rättighet till att säga sin åsikt.
hurra för dubbelmoral!

det kanske hade gått bättre ner om du haft en fjäderboa på dig när du skrev inlägget ifråga?

(det är väldigt många kommentarer om kuk hit och dit. hur skulle det funka om jag sa "såvidare du inte vill ha lite fitta!?")

2008-04-11 @ 09:36:57
URL: http://www.schmut.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild