Vems fel är en våldtäkt?

Malin Wollin, även känd som Fotbollsfrun för oss bloggläsare, har idag skrivit en krönika angående den undersökning som gjorts om huruvida kvinnor själv är skyldiga till att de våldtas eller ej.

Sedan går jag in och läser kommentarerna, jag älskar att läsa i Aftonbladet forum för det förekommer så mycket dumhet därinne att man nästan går under, man skäms så djävulskt för alla dessa människor som för allas bästa borde tas ifrån internet och låsas in. Idag ville jag läsa idiotkommentarer angående våldtäkt, men det slog mig efter att ha läst bara några få inlägg att de flesta idioterna hållit sig borta från denna diskussion. Jag snubblar istället över följande kommentar:

I Europa
Domstolsbeslut:
gozowe.accountsupport.com/redirect/artman2/publish/law_order/article_52.shtml
(redirect/artman2/publish/law_order/article_52.shtml)

här funkar det på Malta. Har en ung tjej haft sex är det fritt fram att våldta. Något att tänka på innan du skickar dottern på språkresa...
Av on_the_line (idag kl 17:34)  
Svara på inlägget -- Inlägget ändrat idag kl 17:45

Är detta verkligen sant? Någon som vet? Stämmer det är det ju för jävla sjukt. Och som en annan läsare skriver:
Det finns kvinnor med heltäckande kläder i tex mellanöstern som blir vådtagna. Könsstympade och igensydda flickor som blir våldtagna. Det är inte vi kvinnor som behöver förändra oss, det är dom där jävlarna som våldtar som man behöver göra nåt åt. Ja, det finns kvinnor som våldtar och män som blir våldtagna också, och samma sak gäller där.

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Humlan

Låter helt sjukt det där om Malta, det kan förhoppningsvis inte stämma...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild