HAJLAJF

Om den första speldagen knappt var nämnvärd var gårdagen desto mer haj-lajf.

Efter att fnatic vunnit den tokjämna finalen mot roccat, där roccat enligt flera källor inte spelade helt cleant *, var klockan nästan 00 och vi begav oss i ilfart till våra respektive hotell för att kamma och tvätta oss inför nattens bravader.


Efter några öl på rummet blev det taxi till city där vi åter igen slöt upp med fnatic-boysen. Efter ett kort samtal med ordningsvakterna på Maximm, klubben där vi skulle möta pojkarna i Alternate, stod det ganska snabbt klart att vi inte skulle bli insläppa då vissa i sällskapet hade sneakers på sig. Vi begav oss vidare till baren brevid: en piratbar!


Tiden förflöt på piratbaren tills två av herrarna i sällskapet, vid klockan 04-nånting, kom på den briljanta idén att dra vidare på strippklubb. De två starka viljorna övertalade oss mindre entusiastiska och vi tog taxi hela två kvarter bort. ?40 kostade inträdet på klubben och halva gänget gick in, vi andra stod kvar utanför en stund. Efter ett tag kom Jay ut igen. "No offence, but the girls arn't very nice here." Vi sket i strippklubbsprojektet.


Det var någonstans här i samma veva som jag kom på den briljanta idén att vi skulle åka och bada istället och satte igång en övertalningsstrategi som tyvärr allt annat än lyckades. Med brutalt fysiskt våld, okej inte så brutalt kanske, försökte jag dra med i alla fall min vapendragare (bokstavligt talat!) Putte på detta äventyr, men suget efter att åka hem och mysa med Harley blev uppenbarligen för stort. Harley, Putte och två till ur gänget försvann i taxi till sitt hotell, tre andra ur vårat sällskap stannade inne på klubben, och bara jag och André återstod. Vi bestämde oss för att vi minsann skulle hitta tillbaka till piratklubben och möta the Alternates.


Under en desperat sms-session med paN, som jag utav någon oförklarlig anledning var 100% säker på att det var CHEF-KOCH, började blåsan göra sig påmind. Till min stora lycka knallade vi just i det ögonblicket förbi en stängd park som hette nånting med "Los Angeles blabla", jag blev överförtjust, hoppade över staketet och gjorde slag i saken. Nöjd och glad knallade vi vidare för att sedan gå vilse. Vi gav upp, och åkte hem.


Halv 7 ringde Marc. Jag förstod inte vad han sa, jag var väl inte i speciellt vaket tillstånd heller. Jag vet inte vad som hände sedan, men jag vaknade efter ett tag med jackan fortfarande på och telefonen avstängd. Spännande.


--


Efter en god natts/morgon/förmiddags/eftermiddags sömn och två besök av städerskor, vaknade jag av att jag höll på att svälta ihjäl. Efter lite ångestdämpande prat på msn blev det mat. Donken. Snabbmat har uppenbarligen en helt annan innebörd i Tyskland har vi fått erfara, tar en jävla tid att få sitt krubb. Men innan vi hetsade iväg till donken sprang vi på Marc i lobbyn och jag måste erkänna att det var länge sedan jag såg en så trasig människa. Han berättade att han under nattens äventyr blivit rånad på plånbok och mobiltelefon. Han hade tydligen gått in på en toalett, på den andra klubben som vi med förståndet närvarande dissade, några biffiga tyskar hade sedan kommit in, tryckt upp han mot väggen och stulit det som fanns att tillgå. Stackars Marc har alltid sån förbannad otur när han festar.


Försökte just ringa hans rum men antar att han sover. Han reder sig.


--


Just nu sitter André och klipper film. Jag fryser, men vägrar stänga fönstret. Vi ska iväg och göra stan snart, idag utan alkohol, om han blir klar med sitt jävla filmklippande nångång..............................................................snabbve.


* Flera personer hade tydligen sett Shayan stå och lyssna efter cArns instruktioner till sitt lag för att sedan med olika tecken signalera till sina spelare om vart fnatic var påväg. Och på tal om roccat förresten, vad är det som egentligen har hänt med lurppis? Nån som vet?

Till bloggens startsida


Kommentarer
Postat av: Morten

aaiaiaia, drama :

2008-02-24 @ 18:45:42
Postat av: Marc

jävla tyskere! SCHEISE WOLFGANG!!!

2008-02-25 @ 21:00:09
Postat av: André

hahaha ** skäll inte på lurppis, han kan inte rå för att han är homosexuell *sha-la-la* **

Jag klipper fort f.ö, röv!

2008-02-26 @ 22:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild